43,319 læst ·
18 svar
43k læst
18 svar
Skruen til Mollypluggen drejer bare rundt
Side 1 af 2
Efter at have boret hul og placeret skruen i hullet, "udvidet" skruen med almindelig skruetrækker, så drejer skruen bare rundt rundt, går ikke engang at få skruen ud igen. Hvad er sket, og er det overhovedet muligt at få skruen ud? Det er altså ikke sådan, at hele kittet med pløk og skrue har drejet rundt.
I morgen køber jeg sådan noget specialværktøj, men nu vil jeg i hvert fald have skruen ud, så man slipper for at have den der og stikker ud!
I morgen køber jeg sådan noget specialværktøj, men nu vil jeg i hvert fald have skruen ud, så man slipper for at have den der og stikker ud!
Thomas59
Byggeveteran
· Stockholms län
· 3 320 indlæg
Thomas59
Byggeveteran
- Stockholms län
- 3,320 indlæg
Ind med noget tyndt (morakniv virker eller en tynd fladmejsel) under skruehovedet og bøj lidt, så du får skruehovedet lidt ud, derefter ind med fx en bidetang nedenunder. Skru ud og bøj lidt samtidig, så plejer den at komme ud.
Er man uheldig, drejer de knækkede vinger (så de altså kan gå af) dog uden at få fat, og så kan det blive et problem.
Har påpeget denne indbyggede mangel i Mollyns konstruktion tidligere. For en professionel virker det, men er man ikke det, kan det let gå galt som i dette tilfælde. Skruemaskine anbefales ikke. Køb en specialtang (ikke dyr) til monteringen. Det virker også uden specialtangen, men igen skal man vide, hvad man gør.
Svært at få en hel Mollyplug ud uden at få grimme huller, hvis man ikke er vant til det.
Er man uheldig, drejer de knækkede vinger (så de altså kan gå af) dog uden at få fat, og så kan det blive et problem.
Har påpeget denne indbyggede mangel i Mollyns konstruktion tidligere. For en professionel virker det, men er man ikke det, kan det let gå galt som i dette tilfælde. Skruemaskine anbefales ikke. Køb en specialtang (ikke dyr) til monteringen. Det virker også uden specialtangen, men igen skal man vide, hvad man gør.
Svært at få en hel Mollyplug ud uden at få grimme huller, hvis man ikke er vant til det.
Disse plugs kan drive en til vanvid, specielt hvis man som påpeget køber billige sæt. Jeg havde problemer med plugs fra Jula, som trods montering med tang ikke ville fungere.:@
Disse måtte jeg forsigtigt klemme kraven af, så jeg kunne trykke dem ind i væggen og derefter montere nye i samme hul. Derefter skal man tænke på, at der findes både for enkelt og dobbelt gips.
Disse måtte jeg forsigtigt klemme kraven af, så jeg kunne trykke dem ind i væggen og derefter montere nye i samme hul. Derefter skal man tænke på, at der findes både for enkelt og dobbelt gips.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 850 indlæg
Og man skal bore med det rette bor, typisk 10.5 mm, så at pladen ikke splintres på indersiden, når man trykker pluggen i.
Korrekt, men borrets dimension afhænger af, hvilken skrue der er i. De findes normalt i M4, M5 og M6.Bo.Siltberg sagde:
ceson: De findes for enkel, dobbelt og tripelt gips.