Jeg har renoveret derhjemme og benyttede lejligheden til at bede håndværkerne om at sætte tv-bænken op. Det er en stringhylde med forskellige moduler, og vægavlerne har de skruet op for tæt på hinanden. Afstanden mellem gavlerne bør være 60, 80, 60 cm, men er kun 59; 78,5; 59,5. Dette gør, at modulerne kun kan sættes på med vold, hvilket får gavlerne til at bule og se generelt ikke særligt pæne ud.

Det fungerer okay med 59,5, og min tanke var at forskyde de øvrige gavle til venstre til 80 henholdsvis 60 cm afstand. For den første forskudte gavl (anden fra venstre) indebærer det et nyt hul 1,5 cm til venstre for det gamle hul, og for den anden gavl (første fra venstre) indebærer det en forskydning på 2 cm til venstre for det gamle hul.

Væggen er af gips, og gavlerne er fastgjort med mollyplug. Hvis jeg fjerner de gamle plug, fungerer det så at sætte nye så tæt på, eller vil jeg ødelægge væggen?

• Væg med fire smalle, hvide stringhylder monteret, ujævnt placeret under en sort fladskærm. Kabler ses på gulvet.
H
Har du tænkt dig at tage de gamle plugge ud?

Jeg tænker på, hvordan det bliver med de nye. De risikerer måske at sidde fast/ramme de gamle ellers på indersiden af gipsen.

H hus520 sagde:
Har du tænkt dig at tage de gamle plugs ud?

Jeg tænker på, hvordan det bliver med de nye. De kommer måske til at sidde fast/tage fat i de gamle ellers på indersiden af gipsen.
Jeg har læst, at man kan få dem ind bagved væggen (https://www.byggvaror24.se/ta-bort-mollyplugg) så det er tanken i så fald

• Synes
hus520
  • Laddar…
F Funcadelic sagde:
Jeg har læst, at man kan få dem ind bag væggen ([link]) så det er tanken i så fald
Brug metode 1 den er bedst

A Argastesnickaren sagde:
Anvend metode 1 den er bedst
Tak for tipset! Kommer det til at fungere at køre nye plugs så tæt da?

F Funcadelic sagde:
Tak for tipset! Vil det fungere at køre nye plugger så tæt på?
Det fungerer:)

• Synes
Funcadelic
  • Laddar…
Dejligt at høre, takker!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.