Hej kigger på et hus, som vi planlægger at købe, det er sådan, at i kælderen er lofterne lavet af plade eller aluminium, og malingen er flagnede af næsten i alle rum, gætter på, at det er malet for meget længe siden. Har aldrig hørt om lofter i plade i villaer før, og kan heller ikke finde det, når jeg googler det. Nogen der har viden om det? Er det svært at få fjernet gammel maling og male igen, eller bør man fjerne loftet (det ville selvfølgelig gøre det hele meget dyrere), det er meget store arealer (flere rum), der skal males eller udskiftes.
Taknemmelig for svar.
Taknemmelig for svar.
Tak, er der noget negativt ved at det er et pladeloft? Flere problemer med fugt eller at malingen slipper let, i og med at det har sluppet så meget som det har gjort nu.Åsa Lund sagde:
Svært at male når det er plade?
Det lyder lidt sterilt med metal i loftet? Hvis det ikke er boligareal, spiller det måske mindre rolle, og det er måske ikke lige så vigtigt, at det bliver et perfekt resultat?
I så fald burde det være nok, at du går over loftet med en stålbørste, eventuelt en grundmaling før slutmalingen. Er det mange kvadratmeter, kan du sprøjtemale, ellers virker det at rulle.
Er kælderen boligareal, er spørgsmålet, om du ikke skal sætte et andet loft op. For eksempel gips. I så fald skruer du regler i betonloftet, som du derefter skruer gipsen på.
I så fald burde det være nok, at du går over loftet med en stålbørste, eventuelt en grundmaling før slutmalingen. Er det mange kvadratmeter, kan du sprøjtemale, ellers virker det at rulle.
Er kælderen boligareal, er spørgsmålet, om du ikke skal sætte et andet loft op. For eksempel gips. I så fald skruer du regler i betonloftet, som du derefter skruer gipsen på.
Det er boligareal, men hvis det nu allerede er metal, hvad gør det, når det er dækket med maling (forudsat at malingen bliver siddende)?
Er der noget negativt ved metal i øvrigt?
Jeg tænker, at det bliver mange penge og arbejde at skifte indvendigt loft, men jeg skifter, hvis det er sådan, at metal-lofter er "kendte" for at malingen slipper relativt hurtigt, typisk.
Tak på forhånd
Er der noget negativt ved metal i øvrigt?
Jeg tænker, at det bliver mange penge og arbejde at skifte indvendigt loft, men jeg skifter, hvis det er sådan, at metal-lofter er "kendte" for at malingen slipper relativt hurtigt, typisk.
Tak på forhånd
mexitegel sagde:
Det lyder lidt sterilt med plade i loftet? Hvis det ikke er boligareal, spiller det vel måske mindre rolle, og det er måske ikke lige så vigtigt, at resultatet bliver perfekt?
I så fald burde det være nok, at du går over loftet med stålbørste. Eventuelt en grundfarve, inden sidste maling. Er det mange kvadratmeter, kan du spraymale, ellers fungerer det at rulle.
Er kælderen boligområde, er det vel spørgsmålet om du ikke skal sætte et andet indvendigt loft op. For eksempel gips. I så fald skruer du reglar i betonloftet, som du derefter skruer gipsen på.
Teknisk set gør det ikke noget, men det opleves nok lidt offentlig bygning a'la 70-tal.
Det lyder derimod faktisk lidt mærkeligt, at malingen har sluppet, i et godt indendørsmiljø burde malingen sidde i al evighed.
Det lyder derimod faktisk lidt mærkeligt, at malingen har sluppet, i et godt indendørsmiljø burde malingen sidde i al evighed.
Min forhåbning er, at man har brugt forkert type loftmaling på pladen, og at det er sluppet efter 15-20 år på grund af dette (det er ikke nymalet). Jeg er nysgerrig om nogen har erfaring med metalloft indendørs (kælder) eller viden om det. Mærkeligt at der ikke dukker noget op om det, når man søger på det, det burde jo være meget usædvanligt ikke?mexitegel sagde:
Klik her for at svare