Hej!
Taget i min ejendom er et bjælkelag af betonelementer, der er gode til at lydisolere tale og musik fra naboerne ovenover, men derimod kan man høre dunk, skridt og skrabelyde, når møbler flyttes rundt.
Min plan er at forsøge at reducere denne type støj så godt som muligt.
Som et første skridt tænkte jeg at sprøjte akustiktætning fugemasse ind i furerne mellem betonelementerne samt i alle andre små huller.
Taget er dog uhyggeligt stort (ca. 250 m2), så der vil sandsynligvis gå enorme mængder fugemasse til at tætne alt.
Derfor undrer jeg mig over, om man kan klare sig med billig generisk latexfuge (15kr/300ml), eller om man skal satse på en mere kostbar Sikacryl 105 (35kr/300ml), eller om man har brug for noget endnu dyrere?
Meget taknemmelig for tips!