1. Hvor meget koster et mellem­dæk i beton (kr/kvm)?

2. Hvilken tykkelse behøves der (spændvidde 5m)?

3. Hvad gør man med afløbsrør (110mm) m.m. som man vil have ind i mellemdækket?

4. Hvordan isolerer man på undersiden? og hvordan håndterer man eldåser m.m. hvis man isolerer?

AoA

AoA sagde:
1. Hvor meget koster et mellemdæk i beton (kr/kvm)?
900 kr ekskl. moms kvadraten + spå jobs tillägg så sig rundt 1800 kr kvadraten et sted. Dette er kun for konstruktionen
AoA sagde:
2. Hvilken tykkelse behøver man(spændvidde 5m)?
du behøver et sted rundt 120 men det er klogere med 160-180 er betydeligt bedre fra trinlydssynspunkt.
AoA sagde:
3. Hvad gør man med afløbsrør (110mm) m.m. som man vil få ind i mellemdækket?
Dem støber man ind i dækket.
AoA sagde:
4. Hvordan isolerer man på undersiden? og hvordan gør man med eldåser m.m. hvis man isolerer?
Isolere??

Isoler??

Man vil jo ikke have loftvarme fra gulvvarmen eller?

Mvh/Anders

Støb i to lag.
Først et bærende lag på ca. 180 mm, læg derefter isolering fx 30 mm cellplast, varmeslangerne. Støb derefter et yderligere lag på ca. 30 - 50 mm btg.

Eller så støber du i letbeton med en 5 cm betonbelægning for gulvvarmen.

Støbe i Letbeton?

Hvad koster det, og hvem gør det?

Så prisen for betonbjælkelag 1900 kr/kvm hvor meget er arbejde henholdsvis materiale?

Er det så dyrt?

AoA sagde:
Støbe i Letbeton?

Hvad koster det, og hvem gør det?

Så prisen for betonbjælkelag 1900 kr/kvm, hvor meget er arbejde respektive material?

Er det så dyrt?
Jeg må revidere mig en smule... Nogle gange er man for træt :-)

Tiden ligger omkring 1 time/kvadrat ca. inkl. forskalling, så lad os sige, baseret på 100 kvadrat, det burde ikke tage mere end en uge effektiv tid at udføre FAG på en så uavanceret form.

Timer: 28000
Materiale: 30000
Frakter: 2500
Små job tillæg: 5000
Etablering: 1000
Kvalitet: 1500
Affaldshåndtering: 2500
Omkostninger: 2000
Maskiner og hjælpemidler: 4000

Jobbet koster: 75 000 kr exkl. moms et sted

• Synes
Carl Johansson
  • Laddar…
mr Z sagde:
Jeg må revidere mig en smule... Nogle gange er man for træt :-)

Tiden ligger på omkring 1 time/ kvadrat inkl. formforskalling, så baseret på 100 kvadratmeter bør det ikke tage mere end en uge effektiv tid at køre FAG på en sådan ikke avanceret form.

Timer: 28000
Materiale: 30000
Fragt: 2500
Små jobs tillæg: 5000
Etablering: 1000
Kvalitet: 1500
Affaldshåndtering: 2500
Omkostninger: 2000
Maskiner og hjælperedskaber: 4000

Arbejdet koster: 75 000 kroner ekskl. moms et sted
Hvad indgår i materiale 30.000?

Conan sagde:
Eller så støber du i letbeton med en 5 cm betontopping til gulvvarmen.
Hvor finder jeg et firma, der støber i letbeton?

Og hvordan fungerer det?

AoA sagde:
Hvad indgår i material 30.000?
Formvirke, pjuck, armering og isolering... najtråd....distanser

AoA sagde:
Hvor finder jeg en firma, der støber i letbeton?

Og hvordan fungerer det?
Letbeton dæk med 5 m spændvidde fungerer jo med 200 formodentlig, så en 50 topping eller flydende gulv... går løs siger næsten det samme som betonen omtrent... du kan formodentlig google det og finde en leverandør, der kan give et tilbud på en pris... med eller uden montering...

Og det fungerer sådan, at det er planker med fer & not, der limes sammen med sluring. Der er armering i dem osv osv... helt ok trinlydisolering, men dårligere end btg og meget bedre end træ ud fra den synsvinkel..

dr.frost sagde:
Jeg gør på følgende måde
formsætter med planja combideck, undersiden reglar jeg derefter op med 45 mm reglar og isolerer med stenuld derefter gipsplader i rummet som dannes af formpladen trækker jeg frem el til både kælder og stueetage afløb og ventilation kører jeg i loftet på vaskerummet som jeg sænker til 2,20 normalhøjde i øvrige rum 2,40 inden jeg kommer til at isolere og gips vil jeg stemple og støbe hvælvet med 160 mm overstøbning, i bjælkelaget vil gulvvarmen blive støbt ind. Fordelen som jeg ser det med bjælkelagspladen er, at hullagningen er enkel samt at pladerne er lette at håndtere og lægge ud. Ellers er der noget, der kaldes fladbjælkelag (filigran) 40 mm tykke betonelementer med armering, der burde kunne gøre. Pladen koster ca 150 kr/kvm.
Hvordan fastgør du 45mm reglarne?

Bruger du træ eller metal reglar?

mr Z sagde:
Formtræ, pjuck, armering og isolering... najtråd....distanser

Isolering?

dr.frost sagde:
Jeg vil skrue dem op i pladen med lange pladeskruer, og derefter vil disse blive støbt fast i betonen. Ellers kan man måske overveje skrue og plug samme her, disse vil blive støbt ind i betonen. Jeg vil bruge træreglar cc 600 stenullen presser man derefter bare op i rummene i forbindelse med gipsningen.
og præcis hvad skal det gøre for nytte????
Gør det ordentligt eller lad være... halve løsninger gør ingen nytte!

Dette var en interessant tråd for en, der netop har "opdaget" betonbjælkelag. Jeg har fået tallet 1000 kr/m2 (inkl. moms), når jeg har spurgt folk, hvad det koster, og det ser ud til at stemme med den reviderede beregning, som mr Z fremlagde.

En ting jeg spekulerer på, er om man på plan 1 behøver at bygge noget loft, eller om man simpelthen bare maler på betonen?

Præcis som AoA undrer jeg også på, om man kan "støbe ind" el-dåser, "burkar" til spotlights, osv. på én gang?

Nogle der støber, ser ud til at putte det meste i bjælkelaget - selv ventilationsrør. At man kan lægge el, vand og afløb ind, virker helt fint, men hvad mere kan man lægge ind, og hvad kan man absolut ikke lægge ind?

Hvis det er muligt at få mange installationer i bjælkelaget samt et "færdigt" loft til plan 2, føles de 1000 kr/m2 ikke helt så dyre længere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.