Jeg har nu kørt rundt i hele nærområdet og kigget på olieret egetræ. Hvad vi ønsker er egetræsgulv, men det har vi ikke råd til, så trestav skal det blive.

Dog fandt jeg et alternativ i weekenden, nemlig massiv egetræsparket. Denne er 8 mm tyk og lagt. slebet og olieret koster den 348 DKK pr. kvm.

Som jeg har forstået det, lægger man lim, derefter en korkmåtte, så lim og parket.

Hvordan føles dette alternativ på et ikke opvarmet betongulv?

Tror du, at det vil revne?
 
Vi skal have olieret egetræsgulv i hele vores hus undtagen i gangen, badeværelset og vaskerummet. Vi skal betale 550 kr/kvm lagt og færdigt. Der er en forskel på 165 kr/kvm, hvis man skal have mange kvm bliver det en del penge.
 
hama170 -> Med olieret egetilje, mener du planker da? Hvilken dimension er det på dem I skal købe (bredde, tykkelse)? Må man spørge hvor I køber dem og også om du har nogen pris udelukkende for gulvet (ekskl. lægning)??
 
Hama170, det lyder som en meget god pris, imponerende :o godt faktisk.

14-15 mm antager jeg at det er og mellem 3,5-4 mm slid flade?

Det store spørgsmål, hvor skal jeg ringe og prutte til ;)l mig samme pris
 
Vi har købt gennem husbyggeren, men kungälvsträ havde også en god pris.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.