2,011 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
Materialomkostninger for sidelys ved siden af hoveddør
Vi vil fjerne sidelyset ved siden af hoveddøren og indsætte et nyt sidelys. Materialet til denne indsats er angivet i tilbuddet som maling, spartelmasse, regler, gig, gips, forbrugsmateriale og inspektionslem. Hvad er forskellen mellem de førstnævnte fire og forbrugsmateriale? Hvor meget koster en inspektionslem? Jeg vil selvfølgelig tale med tilbudsgiveren, men det ville være godt med andre referencer i spørgsmålet. Sidelyset er prissat til knap 7000 kr, det kan jeg synes virker rimeligt, men angående ovenstående kan han sige hvad som helst, har ingen anelse...
Moderator
· Stockholm
· 56 254 indlæg
Forbrugsmateriale er skruer, søm, afdækningsplast, kiler osv. Det andet materialer, der er opført, er ting, der (mere eller mindre) bliver brugt op i sin helhed.
Det du beskriver, burde ikke kræve en inspektionsluge, må være noget mere end udskiftning af sidelys. Sådanne luger findes i en række varianter, priserne ligger på omkring en 100 krone og op mod 10.000, afhængig af størrelse og type af luge.
Skal der ikke være glas i det nye sidelys?
Det du beskriver, burde ikke kræve en inspektionsluge, må være noget mere end udskiftning af sidelys. Sådanne luger findes i en række varianter, priserne ligger på omkring en 100 krone og op mod 10.000, afhængig af størrelse og type af luge.
Betyder denne ombygning, at de skal ændre noget VVS? Flytte noget radiator, måske? For hvad skal de ellers bruge inspektionslemmen til?S SteelyDan sagde:Vi vil fjerne sidevinduet ved yderdøren, indsætte nyt sidevindue. Materialet til denne indsats er i tilbuddet angivet som maling, spartelmasse, lægter, gig, gips, forbrugsmaterialer og inspektionslem. Hvad er forskellen mellem de fire førstnævnte og forbrugsmaterialer? Hvor meget koster en inspektionslem? Jeg vil selvfølgelig tale med tilbudsgiveren, men det ville være godt med andre referencer i spørgsmålet. Sidevinduet er prissat til knap 7000 kr, det kan jeg synes virker rimeligt, men ang. ovenstående kan han sige hvad som helst, har ingen anelse...
Tak for svar. Jo, det skal være en form for løsning med lysindfald, i tilbuddet står "sidelys med træramme". Jeg har bedt om billede/skitse af, hvordan det er tænkt. Skal spørge, hvad inspektionslem er. Stort tak igen!H hempularen sagde:Forbrugsmateriale er skrue, søm, afdækningsplast, kiler osv. Det andet materiale, der tælles op, er ting, der bruges (mere eller mindre) i sin helhed.
Det du beskriver burde ikke behøve en inspektionslem, må være noget mere end udskiftning af sidelys. Sådanne lemme findes i en mængde varianter, priserne ligger på nogenlunde 100 krone og op mod 10 000, afhængig af størrelse og type af lem.
Moderator
· Stockholm
· 56 254 indlæg
Jeg er lidt overrasket over, at glasset ikke er med i materialebeskrivelsen. Det burde være den største post. Især hvis det bliver isolerglas, som det bør være.S SteelyDan sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Rimlig materialkostnad för att byta dimmers
El -
Materialkostnader ca? Tacksam för hjälp
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är rimlig materialkostnad för badrum med våtmatta
Badrum -
Bygga egna sidoljus, någon som försökt?
Fönster & Dörrar -
Arbets respektive Materialkostnad för hus.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.