782 læst ·
2 svar
782 læst
2 svar
Materialevalg gulv indgangsplan med gulvvarme
Min kone og jeg er uenige om valg af gulvmateriale på indgangsplanet, som inkluderer entré, stue og køkken i en åben planløsning. Huset er bygget i 2002 og har vandbåren gulvvarme, store vinduer mod sydvest og ligger lige ved søen. Meget lys kommer ind gennem vinduerne, hvilket betyder meget varme om sommeren, men også let opvarmning om vinteren, så snart solen kigger frem. I dag er gulvet opdelt med laminat i stueområdet og klinker i køkken og entré, men materialevalgene er blevet sparet på og ikke gjort korrekt, så klinkerdelen ser frygtelig ud. Nu til sagen, jeg vil have klinker/laminat som det er i dag, og min kone vil have laminat på hele planet. Jeg mener jo, at når man har gulvvarme, så er det rette alternativ klinker i entré og køkken. Jeg mener, at klinker hjælper med at holde et mere jævnt indendørsklima, da det køler rummet om dagen, men varmer om natten, når det bliver koldere, på en måde laminat ikke kan gøre, da det ikke holder varme eller kulde på samme måde. Desuden er det meget mere robust end laminat mod både fugt og mekanisk slid. Jeg synes også, det simpelthen er pænere og mere luksuriøst, og så bliver det en flot kontrast, hvis man har begge dele i et rum. Min kones argumenter for laminat er jo prisen, at det er enklere at lægge, blødere at stå på, og at hun tror, det er lige så modstandsdygtigt over for både fugt og slid.
Er jeg helt forkert på den i mine argumenter, eller hvad mener I, er der flere aspekter?
Er jeg helt forkert på den i mine argumenter, eller hvad mener I, er der flere aspekter?
Kig på klikgulv af vinyl som et alternativ til laminatgulv. Vinylgulvene opleves varmere, er lidt blødere, helt ufølsomme for fugt og våde og er meget slidstærke. De fungerer godt i entre og køkken. Pergo har et ret stort udvalg.
Mvh
Norra
Mvh
Norra
Klik her for at svare