Hej alle bygningsentusiaster!

Har et hus fra cirka 1924 (6x8m 48kvm) med krybekælder, der skal ses efter. Savsmuld som isolering med diverse materialer som blændbund… en gammel dør bl.a. men mest endetræ, en del råddent. Savsmuld er faldet ned og ligger i bunker her og der.

Planlægger at fjerne al eksisterende blændbund og savsmuldisolering, tænker på at erstatte bjælker, visse utilstrækkelige, fylde med moderne isolering.

Vil ikke rive gulvet op ovenfra, men havde tænkt mig at gøre dette nedefra. Rimelig med plads at arbejde derunder. Har trukket nogle rør bl.a..

Problem:
Bjælker får jeg ned, der er en indgang fra siden i "muren". Men oliebehandlede plader bliver umulige, da man dårligt kan komme ind i hullet.

Så min idé er at have aldersbestandig plast som blændbund, som holder isoleringen på plads (trælægter med jævne mellemrum, der stabiliserer) og forhindrer fugt i at trænge op.

Ville det fungere, eller ville det være en dårlig løsning?

Nogen der har nogle tanker?

Mvh Johannes

Spring plast over og brug f.eks. oliehærdede blindbundsplader eller træpanel.

Tak Jonathan.
Okay, så plast er ikke så godt. Problemet er bare, at jeg ikke kan lægge brædder uden at rive indersiden af gulvet op.

Læste lige, at blindbunden skal være diffusionsåben. Ville en stærkere vindpap mon fungere? Tænker det er lidt lettere at arbejde med end at sætte fer og not.

Bh Johannes

Ja, vindpapp eller åndbremse måske er smidigt.

Jeg synes du skal bruge almindelige 1"brædder i trossbunden, gerne med en forhydringspapp ovenpå for vindtæthed.

• Synes
Rickard. og 1 anden
  • Laddar…
Rickard.
Plast er rigtig dårligt en blindbund bør være lufttæt men diffusionsåben, vindpap og brædder er en klassisk løsning og er nok ikke så tosset hvis plader går bort.

Senest redigeret:
  • Synes
Johannes A og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.