Jeg overvejer lidt frem og tilbage, hvordan pokker jeg skal gøre. Indgangen er et stykke oppe på huset, dog kun et par trin, og i dag er det en slags sten trappe med ret tunge stenfundamenter (knudrede, typisk ølandssten eller hvad de hedder). Ikke specielt pænt i min verden, og desværre indbygget i selve huset, men om vinteren er den knudrede/ru stenoverflade rigtig god, når det kommer til sne og isdannelse. Det bliver sjældent glat på trappen, og hvis det er nødvendigt, kan jeg både salte og hakke is af med jern direkte mod stenen.

Noget, der måske ville se pænere ud, er at fjerne trappen og bygge en ny trappe i træ, som bygges sammen med det nye trædæk/terrasse jeg har planlagt. Min overvejelse er dog, hvordan det bliver om vinteren? Hvordan kan man holde trætrappen isfri? Saltning føles ikke godt, og at hugge med en jernstang ned i træet virker heller ikke helt genialt. Kan man beklæde trappetrinene med noget hårdere "anti is"-materiale? Hvordan ville I have gjort det? Beklædt hele trappeområdet med tag/overbygning?

Billede af hus og trappe? For at det skal se godt ud, er det vigtigt, at hus og trappe passer sammen.

Jeg må nok tage et billede på tættere hold med kameraet, men jeg fandt et gammelt ejendomsmæglerbillede her fra da jeg købte huset. Her kan man se lidt af indgangen. Tanken er at bygge en lidt større træterrasse til venstre for gavlen (mod husets bagside), kan man sige, og lade det møde indgangen.

Trappen består i dag af 4 trin og en større stenplade øverst.

Jeg har til hensigt at udskifte hoveddøren og planlægger at bryde hele delen mod trappen op da jeg ser det som en risikokonstruktion, at trappen er indbygget i huset, især med tanke på at den er udsat for fugt der mod dørkarmen og soklen (man sparker sne af sig osv).
Rødt træhus med indgangsområde og fire trappetrin. Grusvej leder til huset, omkranset af grønne buske og træer. Hævet trappetrin til entrédøren.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.