Jeg er i gang med at bygge nogle hylder i skuret for at kunne sætte nogle kasser mm op. Jeg bygger rammerne nu, men begynder snart at blive færdig med det.
Så hvad skal man bruge for materiale til selve hylderne? Det skal være så billigt som muligt. =) Det bliver jo lidt dyrt med planker. Måske nogen spånplade som man saver til?

Jocke

Gulvspånplade kan man jo altid tage og save passende stykker ud af. 22X95 forskalling er en anden mulighed afhængigt af udseende kravene.

Det er ikke så vigtigt, hvordan det ser ud. Hvad koster formvirke cirka?

Jocke

Jeg har lavet hylder af almindeligt 22*95mm fer/not brædder og limet fer/not samt skåret dem, så der ikke er nogen synlig fer/not. Men med den opbygning du har for hylderne, er det vel nemmest og billigst med spånplade.

AndersS sagde:
Jeg har lavet hyldeplader af almindeligt 22*95mm fer/not-planker og limet samlingerne samt skåret dem, så der ikke er nogen synlig fer/not. Men med den konstruktion du har til hyldeplader, er det vel nemmest og billigst med spånplade.
Omtrent hvilken tykkelse skal jeg bruge på spånpladen?

Jocke

Det vil fungere med 10-12mm da du har hele regler både i for- og bagkant. Ud fra byggmax priser ca 75:- pladen (1200*2500) og hvis du køber deres færdige hyldeplan, hvide 18mm, ca 220:- (2stk, 600*2480).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.