Er virkelig uvidende inden for byggeri og materialer, har søgt svar fra nogle bygherrer og får altid dyre alternativer som at flise væggene eller lægge om med behandlet træ.

Sådan ligger det til. Jeg vil beklæde en altan (vægge) på ca. 20 kvm, da den eksisterende væg slet ikke ser godt ud (gammel grim beton). Jeg er dog meget begrænset budgetmæssigt, vil nødig overstige 250 kr./kvm. Det vigtigste er, at den kan males over til hvid (eller er allerede hvid) og kan klare regn/fugt osv., da altanen er naturligvis udendørs. Fungerer f.eks. trossbottenskiva af fibercement? Oljehærdet boardplade? Masonitplade? Har spurgt de byggere, jeg tidligere har hyret, og får modstridende usikre oplysninger. De fleste ser ud til kun at have arbejdet med træ og beton/tegl til udendørs brug. Er der nogen, der har erfaring med dette og ved det?

Farstatjej90
Det nemmeste er vel bare at male betonen? Hvis den er ujævn og i dårlig stand, må du måske fjerne løst materiale og pudse væggen. Jeg ville ikke sætte nogen form for plade oven på beton på en altan i hvert fald.

Jeg tror, du bliver tilfreds, hvis du går til farvehandleren og gennemgår, hvordan du skal gøre forarbejdet, og så får en god maling til at male med. 👍👍👍

• Synes
katho75
  • Laddar…
Det vil jeg gøre, men fruen er imod det, da hun synes, at beton kommer til at se grimt ud alligevel :/

T
Der findes jo sokkelskiver, der kan tåle at sidde ude, men de sprænger måske budgettet... De er jo ofte i fibercement, så det bør gå fint med en "almindelig" fibercementplade, der males med en passende maling. (Silikatmaling?)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.