Er der nogen, der har brugt jordafløbsrør fra Byggmax?

Godt? Dårligt?

Fungerer det at blande fx Uponors jordafløb med andre mærker? Det er jo samme dimensioner.

Jeg har i øvrigt fået en god pris på Uponors ting hos en grossist, men der er alligevel en del forskel til Byggmax' fordel. Forskellen var i øvrigt mest på jordrørene og ikke så meget på bøjninger og andet, men mange bække små...

Jeg har brugt dem, og de fungerer godt. Pakningen i rørene er ikke den samme som for andre mærker. Det er den eneste forskel, jeg har bemærket. Ellers er det nok omtrent samme kvalitet. Vi bemærkede, at pakningen var anderledes, da vi forsøgte at tage en pakning fra et byggmax-rør og bruge den på et andet. Det blev meget svært at få noget rør på den, eftersom pakningen var for stor ;)

Vi testede at køre over et halvmeters stykke med traktoren, og det holdt! Ikke fordi det måske siger så meget om kvaliteten, men det var imponerende at se...

En ulempe er, at byggmax ikke har alle vinkler, som man kan få brug for på rørbøjninger, så man måske stadig må supplere med andre mærker.
/Peter

Køber jordafløbsrør og andet grundmateriale fra Byggmax, da de har laveste pris og fuldpakket kvalitet. en tube specialsmoerelse hos Classe Ohlsson, og derefter ingen problemer med at samle dem. Antallet af vinkelrør varierer mellem forskellige butikker, men tjek på www.byggmax.se hvilke de skal føre.

Men jeg forstår ikke, at Byggmax's stykpriser kan være lavere end prisen, når man køber hele paller hos andre leverandører, f.eks. på Lecablock (hvilket jeg alligevel har gjort, fordi Byggmax har ingen egne lastbiler til at transportere med). På kvaliteten har jeg aldrig set nogen forskel mellem Byggmax og andre, kun prisen og servicen.

uden at have set byggmax lecablokke:
nogle fabrikater består af mere sand og har dårligere holdbarhed. også k-værdien kan variere.
Siger ikke at byggmax blokke er dårlige, men kvalitetsskel kan findes, selvom det ikke kan ses.
Markedsfører de blokkene som Lecablokke? Leca er et reg. varemærke, der ikke må bruges hvorsomhelst.

Bob_the_builder
Byggmax murblokke er ifølge deres egen udtalelse fremstillet af Finja betong. Dog må der ikke stå Finja på pallerne for at undgå "usund" konkurrence... Nå, ja.

Cellplast fra Byggmax!!! Er der nogen, der har erfaring med den, kan man bruge den til at støbe på?

Den er af lavere kvalitet (S80) end anbefalet (S100)

/Peter

S80 fungerer jo lige så godt til isolering i pladen, styrken holder, men da jeg har indhentet tilbud hos for eksempel Sundulitt, fik jeg en lavere pris der ved køb af 600-700m2 frit leveret.

S80 fungerer jo fint til isolering i pladen, holdbarheden holder, men da jeg indhentede tilbud hos for eksempel Sundulitt, fik jeg en lavere pris der ved køb af 600-700m2 leveret frit hjem
Jeg måtte betale præcis samme pris som Byggmax hos min leverandør for 200 kvm celleplast, samt standardpris for hjemtransporten. Dette beviste for mig, at Byggmax er prislederen.

Byggmax sælger ofte samme kvalitet til en lavere pris end de store varehuse, som kun matcher deres pris, når de bliver presset og skal levere store mængder. Men så går de kun ned til Byggmax's priser. Ikke en krone lavere, i hvert fald hvor jeg bygger.

Byggebranchen er helsyg uden konkurrence - i hvert fald hvor vi bygger. Derfor forsøger jeg at opmuntre den eneste priskonkurrence, der findes, ved at handle hos Byggmax (når kvaliteten er sammenlignelig)

ecke sagde:
S80 fungerer jo helt fint til isolering i pladen, styrken holder, men da jeg indhentede tilbud fra f.eks. Sundulitt fik jeg lavere pris der ved køb af 600-700m2 frit leveret
De fleste producenter anbefaler S100. Og ved højere belastninger såsom indervægge, brændeovn mm. bør man gå op til S150 (se svar fra eksperten på denne side..). Derefter bør man have 50mm S150 på ydersiden af fundamentet for at forhindre frosthævning (hvis man har meget isolering ~300mm).

Så afhænger det sikkert af, hvor tyk isolering man skal have. Kvaliteten bestemmer jo også, hvor meget isoleringen trykkes sammen med tiden. Jo tykkere lag isolering, desto mere trykkes isoleringen sammen...
/Peter

Et par spørgsmål om disse emner;
1. Uponors PP8 rør findes i Rød & Grå, hvad adskiller disse? ???

Hvad skal jeg vælge for markrør (110mm) samt isolering (Cellplast/Isodrän/Stenuld er forslag jeg har fået) til min tilslutning af kommunal VA, jeg har planer om at udvide huset over den tilslutning jeg vil lave nu, hvis det påvirker materialevalget. Jeg skal bruge PP og ikke PVC ifølge kommunen.

Jeg kommer til at komme ud på 70cm dybde og tilslutningspunktet ligger på ca. 150cm og jeg bor i Uppsala län.

Taknemmelig for synspunkter....

Hvis du med pp-rørene mener afløbsrørene, som ikke er i den hærde pvc-plast, så fik jeg oplyst, at der ikke længere er nogen forskel på grå og røde. Det handler kun om en farvemærkning. Tjekkede dette efter en diskussion i en anden tråd i emnet.

Jordafløbsrørene er røde, men findes i både PP og PVC. PP er det miljøvenlige alternativ, dog dyrere, som kræves i visse kommuner.

Jeg har hørt, at de røde er markrør (dvs. de, der skal ligge i jorden fra tilslutningspunkt til huset), men hvad er forskellen? Jeg har fået fat i et par meter PP8 grå, som jeg havde håbet at kunne bruge.

Hvis det er som MathiasS siger, er det for markering for mulige gravemaskineførere, når man eventuelt graver op igen?
Ville det være den eneste forskel?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er de orange rør lavet af en lidt dårligere plast, de holder ikke til varmt vand. Det gør de grå.
Hos en byggemarked blev jeg anbefalet de grå, da de kan være billigere, fordi de fremstilles i større oplag. (Jeg hverken tjekkede om han havde ret eller købte nogen markrør)

///Johan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.