Jeg har overvejet lidt at bygge et attefallshus, hvor jeg vil udnytte den maksimale byggehøjde til at indrette en hems. Jeg tiltrækkes af formen på et mansardtag og tror, det ville give den mest mulige loftshøjde (hvis vi ser bort fra flade/halvflade tage, som jeg afskyr). Samtidig, når jeg ser på den generelle konstruktion for et mansardtag, mister man ofte lidt i kippen samt på siderne af tagstolskonstruktionen. Er det muligt at lave en sådan konstruktion, så man skaber mere rum i højden og på siderne?

Sådan ser jo en klassisk konstruktion ud http://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=35452&stc=1&d=1263979973

Findes der en almindeligt accepteret konstruktion, med f.eks. limtræsbjælker og eventuelt en søjle, der gør, at man undgår den fagværkskonstruktion, som et klassisk tag har? Jeg har læst en del konstruktioner, men det ligger ikke frisk i hukommelsen, jeg ved i hvert fald, at belastningerne skal fordeles og føres ned et andet sted.

Inspirationen er dette:

http://2.bp.blogspot.com/-PLdLsEg_p...+kvadrat+-+Attefallshus+-+2+-+1+-+fasad+1.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-_WsuZZW2l...adrat+-+Attefallshus+-+2+-+4+-+Interiør+1.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-N1nM4jRYf...adrat+-+Attefallshus+-+2+-+5+-+Interiør+2.jpg

Men de modeller viser jo ikke, hvordan tagkonstruktionen ville fungere rent teoretisk...
 
Senest redigeret:
Gissningsvis er dette et af alle Attefallshuse som "står direkte på jord" for at det skal fungere med 4 m. Samt at det nok slet ikke er isoleret... Hvis jeg tager fejl, ville jeg gerne se en konstruktionstegning, som jeg har for mig, at man kan "købe" på nogle af de der forslag.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.