Følgende konstruktion findes i dag i en hytte:
Spånplade, plastfolie, 95mm reglar, vindpapir, yderpanel
Isolering er i rummet mellem reglarne. Der er ingen luftspalte. Panelet er ikke malet med slamfarve.
Selvom der ikke er opdaget noget fugtproblem, vil det nok være bedre at udbedre det på den rigtige måde.
Forslaget er at fjerne panelet, lægge en 45x70 regel med yderligere isolering, vindpapir, 28x70 sømlekter, nyt panel. Der er ikke plads pga. tag m.m. til at øge væggens tykkelse med mere end 10 cm (derfor 70+28).
Virker det fornuftigt?
Spånplade, plastfolie, 95mm reglar, vindpapir, yderpanel
Isolering er i rummet mellem reglarne. Der er ingen luftspalte. Panelet er ikke malet med slamfarve.
Selvom der ikke er opdaget noget fugtproblem, vil det nok være bedre at udbedre det på den rigtige måde.
Forslaget er at fjerne panelet, lægge en 45x70 regel med yderligere isolering, vindpapir, 28x70 sømlekter, nyt panel. Der er ikke plads pga. tag m.m. til at øge væggens tykkelse med mere end 10 cm (derfor 70+28).
Virker det fornuftigt?
Medlem
· Västernorrland
· 12 034 indlæg
har du noget problem i dag og hvornår er det bygget?
Lyder smart. Noget tip til variant? Finder stort set kun Isover, men den kræver ventileret facade alligevel: https://www.beijerbygg.se/store/pri...ng/glasull/fasadskiva-p-31-619?artikel=302002 eller http://static.byggmax.com/Content/G...df?targetFileName=16870 - Arbetsanvisning.pdfsblixten sagde:
Jeg har brugt 80-plader fra isover for nogle år siden, men ved ikke om de stadig har dem.
Pladerne har god isoleringsværdi, og med tanke på brudte kuldebroer og minimale risici for pakket/manglende isolering, tror jeg det bliver mindst lige så godt som almindelig 70 i fag.
Der spares også tid på montage.
Det bliver lidt dyrere end reglet 70, men det bliver bedre, og du tager det igen på tiden.
Pladerne har god isoleringsværdi, og med tanke på brudte kuldebroer og minimale risici for pakket/manglende isolering, tror jeg det bliver mindst lige så godt som almindelig 70 i fag.
Der spares også tid på montage.
Det bliver lidt dyrere end reglet 70, men det bliver bedre, og du tager det igen på tiden.
Klik her for at svare