Vi har et garage med opbevaringsrum i samme bygning (separate døre) som er bygget med "kælder" under. Det er frygtelig fugtigt i rummet nedenunder, sandsynligvis fordi rummet under opbevaringsrummet består af jordgulv. Opdagede saltudtræk i opbevaringsrumsgulvet (beton), og garagegulvet lyder hult flere steder, ligesom der er løsnet stykker enkelte steder.

Ved ikke hvordan man kan undersøge bæreevnen i gulvet, så det ikke er sådan at bilen falder ned en skønne dag.

Men en tanke der slog mig, kan man, hvis gulvet anses for at være for ustabilt, se det som en skjult fejl?

Lyder jo ikke specielt skjult?

• Synes
  • Haha
klaskarlsson og 10 andre
  • Laddar…
Kan det være, at tidligere ejere har kørt salt-sjaskede biler ind, som har fået armeringsjernene til at ruste?

Har I overhovedet inspiceret huset før køb?

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Det lyder som om præcis alle de symptomer, du beskriver, er ting, som let kunne have været set selv under en normal fremvisning, så skjult fejl kan I absolut glemme med det samme og fokusere på at håndtere problemet i stedet.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
I værste fald kan der være et stort synkehull, hvor bilen så forsvinder i. Håber I har en god bilforsikring, der dækker synkehuller.

• Synes
whak og 1 anden
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Har I overhovedet inspiceret huset før købet?
Det er inspiceret. Han påpegede ikke noget i de områder.

Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Det lyder som om præcis alle de symptomer, du beskriver, er ting, der let kunne have været opdaget selv under en normal fremvisning, så skjulte fejl kan I absolut glemme med det samme og fokusere på at håndtere problemet i stedet for.
Det gulv, der lækker saltudfældninger, var belagt med trægulv, så det kan ikke have været synligt ved en inspektion. Jeg kan så vidt vides ikke se noget tydeligt, når man kigger på gulvet nedefra heller. Trægulvet blev revet op, efter vi flyttede ind, og vi så da ingen problemer med den viden, vi havde da.

• Synes
Klargplutte
  • Laddar…
Så for at løse problemet, hvilken type håndværker skal man kontakte?

K kattparet sagde:
Det gulv, der lækker saltaflejringer ud, var belagt med trægulv, så det kan ikke have været synligt ved en inspektion. Så vidt jeg ved, kan man heller ikke se noget tydeligt, når man kigger på gulvet nedefra. Trægulvet blev revet op, efter vi flyttede ind, og vi så da ingen problemer med den viden, vi havde dengang.
At I ikke så nogen problemer med den viden, I havde dengang, påvirker desværre ikke, om en fejl er skjult eller ej.
Ej heller en inspektion. (Det giver jer viden før et køb og *eventuelt* en beskyttelse, hvor I kan vende jer mod inspektøren, hvis denne har overset en fejl, der burde være opdaget.)

I nævner, at dele af garagegulvet lyder hult. Det er en kraftig advarselsflag, der indikerer, at man burde have foretaget en dybdegående undersøgelse uanset noget i depotet.

Et forslag er at kontakte jeres forsikringsselskab, de kan måske ikke hjælpe jer økonomisk, men de plejer ofte dels at inspicere fugtskader, dels anbefale tiltag og har ofte gode kontakter til lokale håndværkere.

Før I tager håndværkere ind, læs lidt først. Det skal måske ventileres, dræneres, varmes, lave rigtig gulv i kælderen.
Læg nogle billeder op, så kan vi måske hjælpe bedre.

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
At I ikke så nogle problemer med den viden I da havde, påvirker desværre ikke om en fejl er skjult eller ej.
Heller ikke en besigtigelse. (Det giver jer viden før et køb og *eventuelt* en beskyttelse, hvor I kan henvende jer mod besigtigelsesmanden, hvis denne har overset en fejl, som burde være opdaget.)

I nævner, at dele af garagegulvet lyder hul. Det er et stærkt advarselsflag, som indikerer, at man burde have foretaget en dybere undersøgelse uanset noget i depotet.

Et forslag er at kontakte jeres forsikringsselskab, de kan måske ikke hjælpe jer økonomisk, men de plejer ofte dels at inspicere fugtskader, dels anbefale foranstaltninger og har ofte gode kontakter til lokale håndværkere.
Det blev nok lidt rodet. Betongulvet, som ikke har været belagt med trægulv, lyder hul nogle steder. Det andet gulv har jeg ikke kunnet høre noget på.

Jeg er ikke helt klar over, hvad skjulte fejl kan være, men forsøgte jo at få lidt klarhed på, om det er noget, man burde få kompensation for eller ikke. Om det er mangler i konstruktionen osv.

Jeg var desværre aldrig med ved besigtigelsen, men stolede på min kone og svigerforældre, som var med, og stolede fuldt ud på dem da.

Så forsikringsselskabet burde være første skridt med andre ord?

En forsikring skal dække uforudsete og pludselige skader/hændelser, ej mangelfuldt byggede eller vedligeholdte konstruktioner.

Skal tage billeder, når jeg kommer tilbage hjem. Jeg lavede en hurtig skitse, hvis nogen kan blive klog på dette.

Det venstre rum har vi kontaktet nogle firmaer (bl.a. Miljönären) for at give tilbud på at støbe med beton, det er der, der er kommet saltudfældninger på en bestemt overflade. Det var, før jeg så saltudfældningerne.

Det højre har tykkere beton, men det er der, jeg har hørt, det lyder hult (hørte det, da jeg tabte værktøj i forbindelse med hjulskifte i foråret). Underneden er der faldet en enkelt betonstykke af omkring afløbsrøret.

Sikkert ret fugtigt derunder, luften føles ikke behagelig uanset. Havde tanker om at fylde kulverten op med jordgulvet.

• Skitse af husets kælderplan med rum markeret som "Tidligere reglat trægulv", "Garagemed betongulv", og to "Kulvert"-rum, et med jordgulv.
E etompau sagde:
En forsikring skal dække uforudsete og pludselige skader/hændelser, ikke dårligt byggede eller vedligeholdte konstruktioner.
Så hvor skal man henvende sig da?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.