Hej jeg har repareret min gamle skorsten og maler den hvid, efter et stykke tid er malingen sprækket nogle steder. Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg reparerer dette? Overvejer at fjerne alt det løse og fjerne al løs puds, derefter pudse igen og derefter male. Tror I, det vil virke, og hvilken puds synes I, jeg skal bruge?

Vedhæfter et billede, hvor jeg har fået en sprække i malingen (har revet noget løs maling op også) Sprukken hvid maling på en renoveret murstock; malingen viser revner og flager i overfladen, hvor noget af den løse maling er fjernet.

Tak på forhånd!

M
Hvad har du malet med for en farve? Af det lille jeg ser på fotoet, virker pudsen ikke dårlig overhovedet, måske anderledes andre steder?, eller også ses det ikke. Sådan kan det se ud, hvis man har malet med kalkfarve på facaden og ikke vandet korrekt før/efter.

Jeg har ingen direkte løsning, men tænker, at der må være en grund til, at farven slipper. For mig føles det som om det er usædvanligt, at det sker indendørs, og så hurtigt. Måske var der meget løst støv/mørtelgrus på overfladen, da det blev malet? Måske tåler farven ikke kontakt med stærkt alkaliske materialer som pudsen? Eller måske er det så enkelt, at du malede for tykt på én gang.

Med risiko for at det bliver mere forvirrende...

Senest redigeret af en moderator:
Anvendes skorstenen ved fyring?

En hånd holder et stykke afskallet maling foran en hvidmalet mur, hvor en anden flage er faldet af og murværket ses.

Hej og tak for svar, skorstenen bruges ved fyring og bliver efter et stykke tid ret varm nogle steder, murstokken er malet med hvid oliemaling 2-3 gange. Jeg vedhæfter et billede, der er taget på bagsiden af et stykke, som jeg rev af, der kan man se, at der er lidt mørtel, der sidder tilbage, dog meget lidt, men skal fylde dette op inden jeg maler om, så jeg kommer i niveau med resten af murstokken.

Med venlig hilsen, Christian.

Man behøver ikke armering med net og pudse om alt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.