Hej

Er i gang med at renovere køkken og har sat reparationsgips op og spartlet i samlinger og på skruehoveder.

Der skal være en stænkskive, der går op 20 cm over bordpladen, over dette skal der males.

To spørgsmål, kan man male direkte på gipspladen? Eller hvad er den bedste metode?

Derefter har jeg spartlet over skruehovederne, men er bange for, at disse vil kunne ses igennem. Hvordan håndterer man dette bedst? Er der nogen væv/tapetagtigt man bør sætte op, før man maler? Vil have en glat overflade.

Køkken under renovering med gipsvægge, spackel på skruer og kanter, og brune skabe. Bord med værktøj og kaffekrus i forgrunden.
 
B bryggarebob sagde:
Findes der noget væv/tapetagtigt man bør sætte op inden man maler?
Microlit.
 
Det normale er, at man maler direkte på gips, det er jo derfor man bruger gips.
 
  • Synes
toolman77 og 1 anden
  • Laddar…
Vil du have en ekstra holdbar overflade, så er glat glasfibervæv på gips godt.
Forvent, at det suger meget farve.
 
  • Synes
bryggarebob
  • Laddar…
Kan du åbne alle skabene? Ser ud til at være meget tæt på loftet.
 
Johanox1 Johanox1 sagde:
Kan du åbne alle skabene? Ser ud til at være meget tæt på loftet.
japp, ingen problemer
 
Vi prøver nok at male direkte på, virker det ikke, så må vi sætte en væv op og male igen
 
  • Synes
MagHam
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.