Mac_attack
Hej!

Jeg har brug for at skabe en m-gevind i en betonvæg, m6/m8 til lettere ophængning.

Findes der flere fornuftige alternativer end slagankre? Jeg har brug for fem fastgørelser og finder kun pakker med mindst 50 stk. (ret dyrt).

Skal anvendes sammen med skruestift, hvor træskrue-delen er monteret i træknager.

Tak på forhånd!

tommib
Er det ikke lettere at lime M8-delen fast i træhagen og bruge skruedelen og en helt almindelig dyvel? Eller gevindskære (og lime) træhagen? Eller indfælde en møtrik?

Spørg nærmeste VVS-installatør..

Mac_attack
tommib tommib sagde:
Er det ikke lettere at lime M8-delen fast i træ-krogen og bruge skrue-delen og en helt almindelig rawplug? Eller gevinde (og lime) træ-krogen? Eller fjerne en møtrik?
Ja, det er måske ikke så dumt at vende det hele om.

Fordelen med M8 i væggen er, at det er nemt at skrue løs og udskifte, men jo, den luksus kan man måske undvære.

Fjerne en møtrik i væggen? Hvordan går man frem?

Mac_attack
plåtrickard plåtrickard sagde:
Spørg nærmeste blikkenslager..
Ja, burde jo være almindeligt forekommende. Men det er jo umuligt(?) at lade være med at købe storpakker.

Mac_attack
T Trollskidan sagde:
[link]

finns 10pack
Ahlsell kræver vel eget firma? Det har jeg desværre ikke.

Vil helst ikke støtte deres mærkelige forretningsmetoder heller (hvor prisen bliver fornuftig først efter 80% fradrag/personlig rabat og lignende).

• Synes
Grumsgrums
  • Laddar…
T Taxture sagde:
Ved ikke om kr299:- er dyrt
Ahlsell vil have 240:- for en 10-pack...

Jeg har købt lignende ting stykvis i butik hos Beijer.

• Synes
Mac_attack
  • Laddar…
tommib
Nej, fælde ind møtrik, eller rampamuff, i krogen.

useless useless sagde:
Ahlsell vil have 240:- for en 10-pak...
For M8x30? Deres såkaldte listepris er "kun" 145 inkl moms og ingen betaler vel mere end omkring en femtilap.

Mac_attack
T Taxture sagde:
[link]

Yderligere en variant
Er træknager, der skal fastgøres i betonvæggen.
Men en ekspander med indvendig gevind m6/m8 er det, der skal opnås

• Synes
Outbackman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.