Hej, jeg har brug for at lydisolere en ydervæg, der leder lyd fra et opholdsrum til et kontor. I kontoret planlægger jeg at bygge en væg på ydervæggen og fylde med isolering, med en luftspalte mod ydervæggen.
Men jeg er bange for, at ydervæggen bliver kold og at der kan dannes kondens på indersiden af den. Så vil man jo ventilere den, men det er direkte i modstrid med lydisolering.
Spørgsmålet er, om det er en dårlig idé at lægge en gulvvarmeslange mellem væggene, så den holder lidt varme i ydervæggen.
Og så spørgsmålet om ventilation. Jeg har mulighed for at tilslutte den mekaniske udsugning til væggen, så den suger lidt og lufter den vej. Eller så kan jeg bore et hul ud i facaden og sætte en ventilator der, som ventilerer. Tilførsel til det så? Jeg har jordisolering under gulvet, det slipper lidt lugt op i kontoret. Så jeg vil gerne suge fra gulvet, op i væggen og så ud via enten ventilator direkte ud da, eller via ventilationen. Men jeg er lidt nervøs for at trække fugtig luft fra kontoret ned i gulvet og ud i væggen.
Er der nogen, der har haft succes med at løse et lignende problem? Taknemmelig for tips.