Har tænkt at renovere (rippe det gamle ud og bygge nyt) et rum i kælderen og bruge som biorum. Det vil også blive brugt som gæsteværelse og soveværelse for natarbejdere med små børn =) Så tanken er, at det skal være ret lydisoleret.

Forudsætninger:
Rummet ligger i hjørnet af kælderen, lige under soveværelserne...
Loft og gulv er beton, vægge i letbeton. To sider er ydervægge under jorden. Et lille vindue i hovedhøjde på en af ydervæggene. Under vinduet sidder et vandbåret element. Ingen dør til rummet, kun en åbning, som har brug for en løsning. Rummet er cirka 3,1 x 5,3 m og 226 cm i lofthøjde.

Egne overvejelser:
Gulv: Væg til væg-tæppe.
Vægge: Opsætte stålregler et par cm fra ydervæggene, isolere (uklart med hvad) derefter OSB og gips.
Loft: Alt.1: Opsætte regler og sætte loftsplader. Alt.2: Rammeværk for lyddæmpende plader. Alt.3: Som væggene - opsætte regler, isolere, OSB og gips. Har ingen planer om spotlights i loftet, men nedbygning langs siderne samt LED-strips.
Døråbning: Skydedør, der går ind i indervæggen.

Målsætning:
Lydisolere, så man kan se film uden at forstyrre for meget. Skal også kunne sove (uden ørepropper) der om dagen, når resten af familien er vågen og støjer rundt på overetagen.
Bruge en omkostningseffektiv løsning. Arbejdet laver jeg gerne selv =)

Spørgsmål:
Tænker jeg i de rigtige baner med hensyn til lydisoleringen? Hvilke materialer bør bruges? Andre tanker eller idéer? Har jeg overset noget?

Taknemmelig for hjælp =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.