Vi er i gang med en tilbygning på vores villa, og vi vil have en udlejningslejlighed i kælderen.
Vi ønsker at opnå to ting i kælderen:
1. Maksimal loftshøjde, da loftshøjden allerede nu kun er ca. 205 cm, så lydisolering af loftet er ikke en mulighed.
2. Men det vigtigste er lysisoleringen.
Bjælkelaget er 220 reglar cc60 med kortlinger.
Af forskellige grunde ligger niveauet på bjælkelaget på den nye del ca. 7 cm lavere end gulvniveauet på den eksisterende del.
Efter parket og gulvvarmeplader (14+22mm) er der ca. 25 mm, som vi skal hæve yderligere for at få gulvene i samme niveau.
Hvordan udnytter vi disse mm for at maksimere lydisoleringen?
Min "idé" er 2 lag gips/gipsgulv og derefter gulvspånpladerne.
Alternativt
Gulvspån og derefter flydespartel.
Vi ønsker at opnå to ting i kælderen:
1. Maksimal loftshøjde, da loftshøjden allerede nu kun er ca. 205 cm, så lydisolering af loftet er ikke en mulighed.
2. Men det vigtigste er lysisoleringen.
Bjælkelaget er 220 reglar cc60 med kortlinger.
Af forskellige grunde ligger niveauet på bjælkelaget på den nye del ca. 7 cm lavere end gulvniveauet på den eksisterende del.
Efter parket og gulvvarmeplader (14+22mm) er der ca. 25 mm, som vi skal hæve yderligere for at få gulvene i samme niveau.
Hvordan udnytter vi disse mm for at maksimere lydisoleringen?
Min "idé" er 2 lag gips/gipsgulv og derefter gulvspånpladerne.
Alternativt
Gulvspån og derefter flydespartel.
Senest redigeret:
Kan jeg bruge almindelig væg-gips, eller skal det være gulvgips? Jeg mener, det skal jo alligevel på gulvspånplade bagefter.A Emil_K sagde:
Klik her for at svare