3,060 læst ·
2 svar
3k læst
2 svar
Lydisolere inderskillevæg erglad 45 cc30....
Skal renovere et rum derhjemme og synes det er meget lydtæt til rummet ved siden af, og da jeg savede et hul i væggen, forstår jeg hvorfor! Væggen er i dag 10mm masonit på hver side, dette er limet på 45X45mm reglar med cc30, ellers er det helt tomt.
Har forsøgt at kigge lidt rundt på lydisolering, og min første tanke, eftersom det er 45mm, er at rive pladerne ned, lave en ny væg med 45X45 reglar ca. 10mm fra de eksisterende reglar (læste på isovers hjemmeside, at det var godt med afstand) og indsætte isolering og osb + gips.
Men efter at have grublet lidt, overvejer jeg, om jeg kan lade pladerne sidde, altså lade væggen være uændret og lave den nye væg som jeg har tænkt med lidt afstand og isolere den med 45mm isolering, ville det fungere eller bliver det for spinkelt med 45X45?
Er det godt eller dårligt at lade væggen være urørt.
Håber I forstår, hvad jeg mener med rodet
//Micke
Har forsøgt at kigge lidt rundt på lydisolering, og min første tanke, eftersom det er 45mm, er at rive pladerne ned, lave en ny væg med 45X45 reglar ca. 10mm fra de eksisterende reglar (læste på isovers hjemmeside, at det var godt med afstand) og indsætte isolering og osb + gips.
Men efter at have grublet lidt, overvejer jeg, om jeg kan lade pladerne sidde, altså lade væggen være uændret og lave den nye væg som jeg har tænkt med lidt afstand og isolere den med 45mm isolering, ville det fungere eller bliver det for spinkelt med 45X45?
Er det godt eller dårligt at lade væggen være urørt.
Håber I forstår, hvad jeg mener med rodet
//Micke
Fra en lydsynspunkt er altid forskudte reglar den bedste løsning, dvs. du bygger et lag mere op med regelværket forskudt i forhold til det tidligere. Sørg for at bruge isolering beregnet til lyd, fx isover piano. "Almindelig" isolering er beregnet til termisk isolering og ikke specifikt til lyd. Så valget er dit, har du plads? Ind med isolering og byg flere reglar på. Vil du have en tyndere væg? Riv alt ned og byg en ny med 70 reglar osb/gips eller kun dobbelt gips.
Klik her for at svare