Hej! Vil først og fremmest sige, kanon-forum! Dejligt når der er folk med erfaring som deler deres viden.
Jeg er i gang med at tegne mit første byggeri, det skal blive en kombineret stald til 4 heste samt to-bils garage.
Jeg er dog stødt på en første hindring, og det er hvordan i alverden jeg skal løse forbindelsen i mønet mellem de to bygninger. Vil helst undgå limtræ og ryggås i det omfang det er muligt, kostnadsmæssigt. Loftsrummene skal være adskilt.
Et billede siger mere end tusind ord.
Tak på forhånd!
Jeg er i gang med at tegne mit første byggeri, det skal blive en kombineret stald til 4 heste samt to-bils garage.
Jeg er dog stødt på en første hindring, og det er hvordan i alverden jeg skal løse forbindelsen i mønet mellem de to bygninger. Vil helst undgå limtræ og ryggås i det omfang det er muligt, kostnadsmæssigt. Loftsrummene skal være adskilt.
Et billede siger mere end tusind ord.
Tak på forhånd!
Hvad er problemet?
Råspont?
Tegl eller plade?
Råspont?
Tegl eller plade?
Ja, det kunne jeg selvfølgelig have tydeliggjort. Det skal være armeret plast med tagåse, samt pladetag.
Det jeg overvejer er netop hvordan man skal lave fastgørelse til tagåsene i tagdalen. Er det bare at skære planker ind mellem spær, parallelt med taghældningen? Det lyder måske lidt rodet, men det er mest fordi det faktisk er det.
Mvh Dennis
Det jeg overvejer er netop hvordan man skal lave fastgørelse til tagåsene i tagdalen. Er det bare at skære planker ind mellem spær, parallelt med taghældningen? Det lyder måske lidt rodet, men det er mest fordi det faktisk er det.
Mvh Dennis
De steder jeg har været på, har de sømmet råspont i rendejerne, så der bliver en vis orden på det, når metallet skal på.
Hvis du gør som på tegningen, vil jeg have brugt sømplader og eventuelt en regel, hvis det er nødvendigt, det løses på stedet
//Robban
Hvis du gør som på tegningen, vil jeg have brugt sømplader og eventuelt en regel, hvis det er nødvendigt, det løses på stedet
//Robban
Robban: Det lyder ikke så dumt! Antager vel, at det løser sig på stedet som du siger, men forsøger at lette byggeprocessen ved at lave de fleste fejl på tegnebrættet i stedet for at skulle lave ændringer på noget, man allerede har fuldendt, hvis du forstår mig. 
John: Tanken er, at der skal være høloft over staldelen, og opbevaring ovenover garagen. Jeg må principielt skille dem ad, jo det kan man gøre med en skillevæg, men så tror jeg, at omkostningerne gerne kan løbe løbsk, konstruktionsmæssigt.
Mvh Dennis
John: Tanken er, at der skal være høloft over staldelen, og opbevaring ovenover garagen. Jeg må principielt skille dem ad, jo det kan man gøre med en skillevæg, men så tror jeg, at omkostningerne gerne kan løbe løbsk, konstruktionsmæssigt.
Mvh Dennis
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bästa lösning för underlagstak med bärreglar på takstolar.
Tak & Vind -
Lösningar för larm med 3G anslutning
Villalarm & Hemautomation -
Vad är bästa lösningen för att få till en 16A anslutning till en ny LVP?
El -
Fel vinkel på nya takstolar!! Lösning?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Korta anslutningsslangar för blandare eller annan lösning
Vatten & Avlopp