Hej! Vil først og fremmest sige, kanon-forum! Dejligt når der er folk med erfaring som deler deres viden.

Jeg er i gang med at tegne mit første byggeri, det skal blive en kombineret stald til 4 heste samt to-bils garage.
Jeg er dog stødt på en første hindring, og det er hvordan i alverden jeg skal løse forbindelsen i mønet mellem de to bygninger. Vil helst undgå limtræ og ryggås i det omfang det er muligt, kostnadsmæssigt. Loftsrummene skal være adskilt.
Et billede siger mere end tusind ord.

Tak på forhånd!

• En 3D-tegning af en bygning med trærammer, der viser konstruktionen af et kombineret heste- og garagebyggeri med to separate tage.
  • Synes
Ltd
  • Laddar…
Hvad er problemet?
Råspont?
Tegl eller plade?

Ja, det kunne jeg selvfølgelig have tydeliggjort. Det skal være armeret plast med tagåse, samt pladetag.

Det jeg overvejer er netop hvordan man skal lave fastgørelse til tagåsene i tagdalen. Er det bare at skære planker ind mellem spær, parallelt med taghældningen? Det lyder måske lidt rodet, men det er mest fordi det faktisk er det.

Mvh Dennis

De steder jeg har været på, har de sømmet råspont i rendejerne, så der bliver en vis orden på det, når metallet skal på.
Hvis du gør som på tegningen, vil jeg have brugt sømplader og eventuelt en regel, hvis det er nødvendigt, det løses på stedet :D

//Robban

J
Facket sagde:
Vindarna ska vara afskilt.
En bild siger mere end tusind ord.

Tak på forhånd!
Hvorfor?

Du mister jo både plads og en del "funktion" som større fælles areal?

Robban: Det lyder ikke så dumt! Antager vel, at det løser sig på stedet som du siger, men forsøger at lette byggeprocessen ved at lave de fleste fejl på tegnebrættet i stedet for at skulle lave ændringer på noget, man allerede har fuldendt, hvis du forstår mig. :P

John: Tanken er, at der skal være høloft over staldelen, og opbevaring ovenover garagen. Jeg må principielt skille dem ad, jo det kan man gøre med en skillevæg, men så tror jeg, at omkostningerne gerne kan løbe løbsk, konstruktionsmæssigt.

Mvh Dennis

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.