2,283 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Lokalt forstærke gipsvæg for væghængt sæde
Jeg har lovet at forsyne en gang med en klapstol fra væggen. At det æen letvæg går normalt at håndtere ved at hænge i reglarne og at bruge snap toggle-ankre. Dog to bekymringer i dette tilfælde:
1. Det er ikke muligt at finde en eneste regel uanset metode inkl. regelsøger. Alle pilothuller forgæves. Jeg har dog tilbage at lede med magnet. Trods det er væggen stabil og føles relativt stum.
2. Hulrummet i væggen er kun ca 25-30mm med vådrum på den anden side af væggen. Ikke ønskeligt at trække noget gennemgående.
Det er absolut den mærkeligste vægkonstruktion jeg har set. Forslag til lokale tiltag? Jeg vil gerne undgå udenpåliggende reglar fra gulv til loft. Det bør jo mest blive skudkræfter her men også en del træk i de øvre fastgørelser.
4 fastgørelsespunkter i sædet totalt.
1. Det er ikke muligt at finde en eneste regel uanset metode inkl. regelsøger. Alle pilothuller forgæves. Jeg har dog tilbage at lede med magnet. Trods det er væggen stabil og føles relativt stum.
2. Hulrummet i væggen er kun ca 25-30mm med vådrum på den anden side af væggen. Ikke ønskeligt at trække noget gennemgående.
Det er absolut den mærkeligste vægkonstruktion jeg har set. Forslag til lokale tiltag? Jeg vil gerne undgå udenpåliggende reglar fra gulv til loft. Det bør jo mest blive skudkræfter her men også en del træk i de øvre fastgørelser.
Hvad er det for beklædning på væggen?K kungfuu sagde:Jeg har lovet at forsyne en hal med en sammenklappelig stol fra væggen. At det er en let væg går normalt at håndtere ved at hænge i reglarne og at bruge snap toggle-ankere. Dog to bekymringer i dette tilfælde:
1. Det går ikke at finde en eneste regel uanset metode inkl regelsøger. Alle pilothuller forgäves. Jeg har dog tilbage at lede med magnet. Trods det er væggen stabil og føles relativt stum.
2. Tomrummet i væggen er kun ca 25-30mm med vådrum på den andre side af væggen. Ikke lejlighed til at trække noget gennemgående.
Det er absolut den märkeligste vægkonstruktion jeg har set. Forslag til åtgärder lokalt? Jeg vil gerne undgå utanpåliggende regler fra gulv til loft. Det bør jo mest blive skydkrafter her men også en del træk i de øvre fastgørelser.
Et stykke konstruktionsplyfa som du fæster med mange fastgørelsespunkter, derefter fæster du stilen i denne. Maler ind med lidt farve først bare.
Klik her for at svare