Hej
Jeg skal indrette min overetage og overvejer at sætte sporpanel i loftet. Spærhovedernes afstand er cc120.

-Kan man sætte panelet direkte på cc120, eller er afstanden for stor?
-Kan man have flydende samlinger, altså at samlingerne er mellem spærene, bør holde da panelet jo er spontet?
-Over panelet sidder der dampspærre og så 435mm isolering. Er det nok, at sporpanelet holder isoleringen oppe, eller skal man sætte lægter?
-Kan man bruge sporpanel i badeværelset, eller bør man følge de nye regler for vægbeklædning også i loftet der?

Tak på forhånd / Niklas

S
kør med glespanel 22x95 cc 30 over spær, gjorde jeg, forresten skal du have panelet liggende eller stående?
i badeværelset har jeg glespanel cc 30 og huntonitskiver.

hej
tak for svaret!
problemet er, at jeg skal have spårpanelen tværs over spærene, så strøning bliver to lag, hvis jeg skal strø... gør man sådan, eller findes der andre løsninger?

S
Det ved jeg ikke.

Du kan kortle imellem tagbjælkerne, 28 mm op fra underkanten, og derefter fastgøre glespanel i kortlingerne. 60 cc er sikkert nok, altså en gles mellem hvert par spær.

Jeg ville ikke montere loftpanelet løbende (eller flydende som du skriver). Det ser simpelthen meget pænere ud at montere fugerne i lige rækker.

Jeg monterede mit loft i størstedelen af huset løbende, da det allerede var endespundet, men jeg fortryder det bittert nu. Fugerne er tørret fra hinanden nogle millimeter, og da loftet er hvidlaseret, er det svært at skjule disse bagefter.

/V

Hele forældrehjemmet var bygget med løbende panel med cc120. Tror det var ca. 20 mm tykt. Ville gætte på, at det var 22X120, som derefter var høvlet og profileret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.