Skal sætte nye loftlister op nu i hele huset og har overvejet træ længe, men er nu også begyndt at tænke på polystyrenlister efter at have læst, at disse skal være meget nemmere at sætte op.
Passer det? Er de lettere at tilpasse ved hjørner? Ser det lige så "godt" ud som træ? Er de lettere at montere?
Passer det? Er de lettere at tilpasse ved hjørner? Ser det lige så "godt" ud som træ? Er de lettere at montere?
Findes på både Bauhaus og Byggmax som ret tidlige hits, når man søger på loftlister, så det ser ud til at der findes en hel del af dem i hvert fald.T TheGame sagde:
Jeg kan ikke lide plastik og fake, men netop loftlister i frigolit er rigtig gode - især hvis man har vægge, der er svære at fastgøre i, fx. puds. Desuden er de lidt bløde og følger med, hvis loft og væg bevæger sig lidt i forhold til hinanden.
Findes i større farvehandler, f.eks. Flügger.
Findes i større farvehandler, f.eks. Flügger.
Der kan man se, ser ud til at det kun er online bestillinger hos Byggmax.M EmmaRa sagde:
Selv afvikler jeg loftlister efterhånden, så jeg har ærligt talt ikke styr på det længere
hej,
i vores hus har den tidligere ejer sat ubehandlede loftlister op i frigolit, det ser jo ok ud. en bekendt som købte lignende lister spraymalede sine med nogen billig biltema maling, hans ser meget bedre ud imo, så anbefaler en behandling af noget for udseendet.
i vores hus har den tidligere ejer sat ubehandlede loftlister op i frigolit, det ser jo ok ud. en bekendt som købte lignende lister spraymalede sine med nogen billig biltema maling, hans ser meget bedre ud imo, så anbefaler en behandling af noget for udseendet.
Fungerer super godt, jeg malede mine med elementrulle, derefter monterede jeg med akrylfuge, kunne kombinere montering og fugning i ét.
Søgeord for at få gode/flere hits burde være celleplast og xps da nogle ikke bruger varemærket Frigolit som søgeord.
Med det sagt så købte jeg en række sådanne for mange år siden for at sætte i loftet på den daværende lejlighed, men de blev bare liggende så da jeg senere flyttede så endte de i skralderummet...
Med det sagt så købte jeg en række sådanne for mange år siden for at sætte i loftet på den daværende lejlighed, men de blev bare liggende så da jeg senere flyttede så endte de i skralderummet...
Klik her for at svare