Ret nybygget attefallshus. Liggende vægpanel, træpanel også i loftet. Gulvlister ved trægulv. Opvarmning via luftvarmepumpe.
Tømreren valgte at springe loftlisterne over.
Ser nu, at der er lidt uregelmæssige sprækker, hvor det liggende vægpanel møder loftspanelet. Og i hjørnerne på væggene.
Bag væg-/loftpanel skal sidde dampbremse. Hvor godt tømreren har monteret denne, lader jeg være usagt.
Nu til mit spørgsmål:
Bør der sættes loftlister op og en form for hjørneliste også i væggenes hjørner? For at tætne sprækkerne, der findes der?
Tænker primært med tanke på, om fugtig indeluft ellers lettere "kryber ind" og kan skabe fugt/skimmel inde i vægge/loft?
Lad os sige, at tømreren har sjusket med montering af dampbremsen bag væg-/loftpanel eller at der er huller i denne.
Eller kan jeg have det som det er? Hvis jeg kan holde det ud rent æstetisk.
Attefallshuset blev bygget for ca. tre år siden.
Eksempelbillede af et hjørne vedhæftes.
Dårlig kvalitet, men I kan alligevel ane, hvordan det ser ud.
Taknemmelig for jeres synspunkter!
Tømreren valgte at springe loftlisterne over.
Ser nu, at der er lidt uregelmæssige sprækker, hvor det liggende vægpanel møder loftspanelet. Og i hjørnerne på væggene.
Bag væg-/loftpanel skal sidde dampbremse. Hvor godt tømreren har monteret denne, lader jeg være usagt.
Nu til mit spørgsmål:
Bør der sættes loftlister op og en form for hjørneliste også i væggenes hjørner? For at tætne sprækkerne, der findes der?
Tænker primært med tanke på, om fugtig indeluft ellers lettere "kryber ind" og kan skabe fugt/skimmel inde i vægge/loft?
Lad os sige, at tømreren har sjusket med montering af dampbremsen bag væg-/loftpanel eller at der er huller i denne.
Eller kan jeg have det som det er? Hvis jeg kan holde det ud rent æstetisk.
Attefallshuset blev bygget for ca. tre år siden.
Eksempelbillede af et hjørne vedhæftes.
Dårlig kvalitet, men I kan alligevel ane, hvordan det ser ud.
Taknemmelig for jeres synspunkter!
Luften tager sig igennem sprækker i paneler og lister, så fra et fugtighedsperspektiv er der ingen forskel, om du sætter lister. Det er for ren blæst, at det kan gøre en lille forskel, og så er det udseendet for resten.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Rimligt pris för elinstallation attefallshus?
El -
Djävulens Attefallshus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Er denne fundamentkonstruktion korrekt for et Attefallshus?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Tapet på taklisterna
Färg, Måla & Tapetsera -
Rita attefallshuset eller köpa färdigt
Frågor och svar om arkitektur