Håber nogen kan hjælpe mig med følgende:
Skal løfte en betonplade, der er 1 meter bred og 7 meter lang samt 15 cm tyk. Den er armeret med to lag net (et er 8 mm, et er 5 mm), samt 16 mm stang rundt om kanterne.
Jeg skal løfte den fra horisontallægning helt op til, at den står lodret på den ene kortside. Løftepunktet er en indstøbt øje i den ene kortside, mens den anden kortside vil hvile på jorden under hele løftet.
Vil pladen holde, eller vil den sprække?
Hvis den sprækker, hvor omtrent vil revnerne være (antal meter fra jorden)?
(øjet er dimensioneret til at holde)
 
Hvis løkken er dimensioneret til at holde. Burde ikke hele pladen være dimensioneret til dette løft da?
 
Vi ved, at løfteøjet er tilstrækkeligt, det er specificeret for den belastning, der bliver, men vi ved ikke, om selve elementet er konstrueret til at løfte på den måde.
Better safe than sorry når man løfter tunge ting...
 
Jeg er ret overbevist om, at en sådan dobbeltarmeret plade med lethed kan holde for egenlast. Pladen vejer ca. 2500 kg.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.