Hej,

Er det nogen, der ved, hvordan man fjerner de her loftsplader, som tilsyneladende er fra 70-80'erne. Jeg fjernede loftlisten, men pladerne var ikke sømmet der. Fik en vandskade i går og vil gerne fjerne de beskadigede plader for at se, om der er noget mere, der skal skiftes. De to beskadigede plader hænger lidt, hvor de mødes, og der er stor risiko for, at hele eller dele af loftet falder ned. Et andet problem er, at de ikke længere er til at købe:(.
Se de vedhæftede billeder, huset er bygget i 1974.

• Vandskader på hvide loftplader fra 70-80'erne i et hus bygget i 1974. To fugtpletter er synlige. En lampeudtag er afmonteret.
  • Vandskadede loftplader fra 70-80'erne med synlige samlinger og fjernet liste, viser skade og strukturel ustabilitet.
  • Hånd holder en elektrisk forbindelse gennem et hul i et hvidt loftspanel med synlige ledninger og kanter af beskadiget materiale.
  • Et indendørs loft med fjernede lister, synlige kanter, og en ujævn samling, sandsynligvis efter vandskade. En sort beslag ses på væggen.
  • Loftet i et 1974-hus med fugtskader på to plader, hvor kantesamlingerne hænger; del af en tråd om fjernelse af inderloftplader fra 70-80'erne.
Riv ned og erstat tretexen med gips.

Det bliver jo enten det eller Huntonit, har åben planløsning og det er ca. 90 kvm som skal udskiftes. Nu tænkte jeg mere som en akutløsning at udskifte kun de beskadigede plader.

Er det ok? Det er nogen vandafvisende folie, som jeg har tapet over. Under kommer isolering og aldersbestandig folie.

• Sort vandafvisende folie tapet over træramme med isolering bagved, set fra rum med grå gardiner.
Er det lækagepunktet i ydertaget, som du har tapet til fra indersiden?

Det har jo lækket ind der, men det er ikke selve ydertaget, men trækonstruktionen under altanen/taget, hus med 1,5 plan med skråtag. Tænkte om det bliver kondens, så bliver den stående mellem isolering og "tejpen".
Det jeg har gjort, er at tape et vandafvisende papir sammen, som sad der allerede fra starten.
Tætningen er udført på ydersiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.