Skal sænke indre loftet fra 3,5 meter til 3 meter og vil bygge luftigt. skal male mellem rummet SORT og bygge det nye indre loft med stående brædder på højkant i felter 400X400 mm tænkt bruge 17x95 mm. nogen der har gjort lignende og har billeder ?? Rummet er 68 kvadratmeter

Hvorfor sænke? Forklar bedre hvordan du har tænkt, fx med billede?

det jeg søger billeder. Sænker for at skjule kabelstige, ventilationsrør mm. Tanken er at gøre sådan, at man markerer 400 mm, saver i halvdelen af bort 17 mm og i tværgående lige indtil, man har ruter 400x400 mm over hele loftet. Har søgt billeder på nettet, men finder intet.

L
Jeg ved, hvad du mener, det er det samme som i loftet på nogle butikker, sortmalet oppe og et regelværk med hængende brædder på højkant, samt alle armaturer under eller mellem brædderne, kan blive flot, passende afstand på hængende ca. 150 mm, så det ikke bliver for tæt, men det bestemmer du selv. Nogle billeder er svære at få fat på, nogle gange findes sådan et loft i trendbutikker, måske ikke med træ, men med lydbafler eller armeringsnet.

• Synes
Anders & Ming
  • Laddar…
Rigtigt!!

Anders & Ming Anders & Ming sagde:
Rigtigt!!
Skal have en butiksdel i Garagen som er på 370 kvadrat Gulvet der er Sort granit poleret og vil have loftet lidt ned for at skjule en masse ting og få ind belysningen som har aluminium kant med sort i midten disse er 200mmX 2000mm. Men hvad hedder loftet hvad skal man søge på?

L
Tænk da på fra hvilken retning du kommer mest, så du får brædderne på tværs af dig, da ser du ikke op i overtaket, det ser ud som et helt tag da, ellers bliver det let langrandigt og alt er synligt som findes ovenover

Edit der findes nok ingen standard for dette, dem jeg har været med og set er pladsebyggede og udformede efter lokalet

Jo men jeg tænkte at flette dem ind i hinanden 50/50 så spiller lige det ingen rolle

billeder er gode selvom man har "ritningen" i hovedet, så kan man misse detaljer og få inspiration

L
Aha så forstår jeg hvordan vil have det, problemet er reglerne eller beslagene i loftet for at hænge det i, bliver ret mange beslag da Det med at fælde ind, da mener du save et hak i halvdelen af brættet på hver og sætte den anden, brættet med lige, så den hænger på den første Er det 50X50 rutemønster du er ude efter som du skrev så bliver det ikke fuldt så mange hæng

• Synes
Anders & Ming
  • Laddar…
L
Skal se om jeg kan skitsere noget, der kan være i stil med mall, så det ikke bliver en faldgrube at falde i, der er lidt at tænke på.

ja men 40x40. jo har tænkt ud hvordan hænge det op. Men der findes altid folk som har bedre idé hvordan man laver en søm ;) på 40x40 kan jeg tage ud 20x200 cm for lysarmaturerne

L
Hvis du tager en bræt og måler præcist de mål, du ønsker på felterne, og skærer ud
eller begge, i det ene tilfælde får du et jævnt tag synligt, og i det andet tilfælde et lidt anderledes tag,
men begge slags er ternede som du ønsker.
Fik lavet en skitse lidt hurtigt, håber du forstår.

• Diagram af loft med kassetter og beslag, der illustrerer, hvordan man kan urjacke brædder for at skabe et mønstret loft. Tekst forklarer montageteknik.
L
PS det gælder om at få lige linjer på beslagene, da træet er stift og ikke kan flyttes mere end et par mm, hvis bare en bræt er indskåret, så er det meget lettere at få det samlet.
Har du set de små hylder, der findes, man køber en bunke træstykker med indskæringer, og monterer dem så det bliver små firkantede rum og hænger op på væggen.

jeg har tjekket de hylder... jeg har nybygget garagen og skal til at begynde indvendigt nu, så der er i dag OSB i loftet, så der er noget at fastgøre i. tænkt lægge en brædde først rundt om på væggen at hænge i, derefter med enten plade hulbånd, men overvejer mere gevind stang med fæster i loft og i indre loft.
når brædde rundt på vægge er, kan man med laser regne ud fast punkterne i loftet, så de kommer rigtigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.