Havde tænkt mig at sætte en loftmonteret hylde op over køkkenøen, men så begyndte jeg at spekulere over, hvad det egentlig er for et loft, så jeg åbnede og kiggede. Troede det var gips, men hvad er dette? 😳 Hylden skal have to fastgørelsespunkter og vejer vel maks. 10 kg.

Det burde vel være opregnet alligevel? Tænkte om man skulle sætte krogene i reglarne i sådanne tilfælde.

Min regelsøger fra billige berra giver knap nok noget udslag.

• Udsnit af loft med et rundt hul, hvor farvede ledninger og elektriske komponenter er synlige, omgivet af hvide kanter.
  • Loft med huller til belysning, afslørende panelmateriale. Overvejelser omkring ophængning af hylde og fastgørelse i bærende konstruktioner.
Senest redigeret:
En skive ned papfyldning i præcis som ikeamøbler,

A A-Man_08 sagde:
En skive ned pappfyldning i præcis som ikeamøbler,
Det lød jo utroligt utroligt, anbefales det at plugge i sådan noget? Har ledt rundt og finder nul information om dette papptag. Går jo lægter langs samlingerne men det går kun at bruge en lægte til en af fastgørelserne på grund af målet på hylden.

T Trevor8200 sagde:
Det lød jo utroligt utroligt, anbefales det at studere i sådan noget? Har ledt rundt og finder nul information om dette papptak. Der går jo reglar langs samlingerne men man kan kun bruge en regel til en af befæstelserne på grund af målet på hylden.
Du må fastgøre i det som er ovenfor.

Det ser vel ud som noget masonit i det øverste lag? Det burde fungere med en eller anden form for mollyplugg, eller anden plug som folder vingerne ud. Netop Molly skal være beregnet til den rigtige tykkelse, du må tjekke, hvor tyk pladen er. Derefter skal man være meget forsigtig, så selve pluggen ikke trykker pladen sammen.

Hvis du vælger mollyplugg, så sørg for at bruge det rigtige monteringsværktøj, som presser pluggen lidt mere kontrolleret, end hvis man bruger skruen til at trykke pluggen sammen.

H hempularen sagde:
Det ser vel ud som nogen masonit i det øverste lag? Det burde fungere med nogen form for mollyplug, eller anden plug som folder ud vinger. Netop Molly skal være beregnet til den rette tykkelse, du skal tjekke hvor tyk pladen er. Så skal man være meget forsigtig så ikke selve pluggen presser pladen sammen.

Hvis du vælger mollyplug, så sørg for at bruge det tilhørende monteringsværktøj, som presser pluggen lidt mere kontrolleret end hvis man bruger skruen til at presse pluggen sammen.
Tak for svar, Molly lød jo godt, men som du siger, kan det måske let presse pladerne sammen eller fra hinanden. Hvad tror du om denne? Det bliver jo godt nok et hul på 14mm, men det burde jo blive stabilt.

• Bolt til hulmontering med fjederbelastet toggle og krog i stål; bruges typisk til ophængning og stabilisering i vægge.
T Trevor8200 sagde:
Tak for svar, Molly lød jo godt men som du siger måske let at trykke pladerne sammen eller fra hinanden. Hvad tror du om denne? Det bliver jo et hul på 14mm, men det burde jo blive stabilt
Det der fungerer nok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.