Vi er ved at lede efter loft til køkkenet, men det bliver for j*vla dyrt med færdige plader/loft. Vi har fundet et sted, som ikke er alt for dyrt, men de får aldrig noget loft ind. :S Så har vi begyndt at kigge på loftgips. Men hvad skal man bruge der? Byggmax har en gips med fasede kanter: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-07212.aspx Hvordan vil det se ud? Når man har set på fx Arga snickaren, så har de brugt noget gips, som er fasede på alle 4 sider, det samme som almindelig væggips, men på alle 4 sider i stedet. Men jeg kan ikke finde nogen sådan gips. Så hvad skal vi gøre?

Jocke

• Synes
test1
  • Laddar…
Y
Jeg har fået op 1200x2400 gips som loft i hele huset nu. Folk mente, at det ville blive så godt, men nja, blev skuffet, så det bliver en del ekstra omgang med spartelmasse og maling, det havde jeg ikke regnet med, da jeg også tænkte, at gips var så meget billigere.

facade på samtlige sider havde jo ikke været dårligt, men det er jo ikke svært at bruge en rasp eller hvad de kaldes, typ rivejern.. så bør man nok pille op brædder for at stabilisere mellem kortsiderne... halvdelen af huset blev lavet uden dette, hvilket blev sådan lidt...

-tror dog, at det bliver godt til sidst, den største grund til valget af gips var for at få det uden samlinger..

Jeg brugte almindelig væggips, skar kortenderne, spartlede og satte derefter microlitvæv i hele loftet, lidt mere arbejde, men så behøver man ikke bekymre sig om, at det vil sprække i samlingerne.

Man samler vel aldrig gipsplader uden at have noget at skrue kanterne i, hverken i loftet eller på væggene.
store malede overflader bliver jo lidt følsomme over for strølys, så selvom man er dygtig til at spartle, skal man regne med at gøre det 3 gange mere, hvis man ikke er helt sikker.

Joukko sagde:
Byggmax har en gips med fasade kanter: [link] Hvordan kommer det til at se ud?

Jocke
Disse plader kaldes for kortplank og er betydeligt nemmere at håndtere sammenlignet med almindelig gips. Desuden behøver du kun at spartle skruehovederne, så det går hurtigt at få det malet. Nu er jo smag som bagen, men jeg mener, at det bliver rigtig flot. Sætte disse i stuen i forrige lejlighed, og jeg bruger dem gerne igen. Skal se om jeg finder et billede.

• Synes
Peter787
  • Laddar…
Ser måske ikke så supergodt ud, men sådan blev det.

• Stue med lys sofa, farverige puder, træmøbler og tæppe, store vinduer og dekorationer på væggen i et moderne skandinavisk interiør.
Senest redigeret:
Har du ikke et billede tættere på? :)

Fandt et andet billede, hvor samlingerne ses lidt mere. Har sikkert et nærbillede, men hvor det er...:)

• Stue med sofa under et vindue med en stjerneformet lampe. Skarver i loftet kan ses tydeligt, svagt oplyst af indbygget belysning.
Jeg overvejer faktisk endda at sætte disse på en væg i gangen, liggende. Det bliver lidt anderledes med samlingerne.

Jeg satte kortbrædder i lavdelene af mit garage. Det giver en lidt luksuriøs følelse i en garage, og jeg ville ikke tøve med at sætte dem i huset, hvis jeg skifter noget loft. Nemme at arbejde med og nemme at spartle og giver en flot finish. Kun marginalt dyrere end almindelig gips, men man slipper jo for spartlingen af samlingerne.

Så længe man er meget omhyggelig med den første række, så den bliver helt lige, så går det nemt derefter. Hvis man fejler her, så forskyder rørene sig længere ud, og det går galt.

Y
denne diskussion er gammel, men vil tilføje at jeg fortryder at jeg brugte gips i hele villaen... sådan noget kæmpe ekstraarbejde og det bliver aldrig rigtig godt, efter to malerfirmaer ser det ok ud men det vil vel snart revne..

Fremover bliver det færdige lofter...

snedkeren sagde det samme, han har taget sine gipslofter ned og skiftet dem med rigtige..

har kun ét værelse tilbage nu og der bliver det ikke gips i hvert fald..

Det slipper man, hvis man bruger kortplank

Det bliver kortplank derhjemme nu også, bortset fra i soveværelset og den nye stue som har åbent op til kip, der bliver det (indtil videre?) normalt gips da chefen vil have helt glat loft der...

I loftet skruede vi TakEss op overalt, det blev rigtig godt synes vi, fy f-n for at skulle kæmpe med gips, der skal skrues op overalt og spartles og spartles og males.
Derimod købte jeg også korte planker i dag, skal bygge en kasse rundt om V/A og gulvvarmeslangen, der er trukket i loftet i badeværelset i kælderen. Enkle plader at arbejde med, når man skal lave noget mindre, hvor der er nogle vanskelige dele og en inspektionsluge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.