Hej!

Jeg har startet et projekt med at bygge en lampeskærm. Nu skal jeg skabe et netværk af kobber og tænker på at lodde det, hvordan gør jeg dette pænest, "originalen" har nemlig ingen loddeklumper, som man selv er vant til fra dengang, man loddede i skolen, da man var yngre.

Dette er lampen, jeg skal bygge: http://planett.se/product.html/fagellampa--voilire-demi-grande?category_id=29

alle tips er velkomne

Du har brug for det rigtige værktøj. Det bedste er en lille gasflamme, der findes små med gaspatron og indbygget tænding. Det er også vigtigt med en god fikstur til ledningerne, da du har brug for dine hænder til andet. Brug loddetin med indbygget flusmiddel, radiolod.
Sørg for, at ledningerne trykker mod hinanden, og varm området op med gasflammen og dyp lidt loddetin imellem. En lille dråbe suges ind og bliver helt flad. Fjern flammen og blæs på det for at køle ned.

Okay tak for hurtigt svar!!
Er jo ret nybegynder, så har du nogle tips til, hvordan man skal gå til værks for at holde det fast? Egnede klemmer eller værktøj? En særlig variant af loddetin, som er at foretrække?

Måske hvis den ene tråd snoes rundt om den anden 360 grader ved hver krydsning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.