Jeg er i gang med at renovere tørrerummet før salg og nærmer mig slutfasen. Nu skal der sættes nogle underskabe op, gulvlister, loftlister samt få sat kablet op i en kabelkanal mod loftet.
Men nu blev jeg lidt i tvivl, hvor strenge er inspektørerne med træ mod ydervæg i kælder?

Jeg har tænkt mig at montere underskabene mod en regel, så der bliver en afstand fra væggen, men skal den regel være af metal? Hvordan gør man med egetræsbordpladen, der skal ligge derpå, skal man lade den være et par millimeter væk fra væggen på alle sider, og hvor meget i så fald?
Skal man bruge loft- og gulvlister af plast/Styrofoam? Og lave en løsning til fastgørelse af kabler uden træ?

Taknemmelig for svar, så jeg kan komme videre :-)

• Renoveret torkrum med grønlige vægge og gråt flisegulv, kabel langs hjørnet op til en ventilationsåbning nær loftet.
Ingen fare
Sæt en træregel mod, og skiven mod (tvivler på, at væggen er helt lige, så der bliver lidt luftspalte. Ikke fordi det er nødvendigt for organisk material mod væg, menes mere når du bygger dem ind indenfor panel etc.

Hvis du nu ikke har en masse fugt ud gennem væggen, men den ser ok ud på billedet.

PS hvis du er bekymret, kan du jo sætte en lille afstandsholder på reglen (plastbit)

Jeg er enig med ZNK. Når det er åbent, er der ingen særlige foranstaltninger nødvendige.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.