Halløj!
Skal gulvet slibes efter at væg-til-væg-tæppet er smidt ud? Har skrabet hele overfladen med spartelkniv. Tænker på at lægge et nyt væg-til-væg-tæppe. Men spekulerer lidt over, om limet fra 1970 kan forårsage problemer?

• Gulv efter fjernelse af tæppe med spartelspade på betonoverflade ved siden af radiator og vindue; rester af gammelt lim ses tydeligt.
Ja det var et godt tip. Mindre spartel tog et stykke tid. Men spørgsmålet er, om resten af limen skal fjernes, før et nyt tæppe lægges ind??

Når jeg gør sådan og bruger barkjern, plejer jeg at slibe æggen på den med vinkelsliber, kan jeg tilføje...

Det kommer nok an på, hvor meget fluff din tæppe har. Hvis det er som en pels på et dyr, så er svaret nok nej, men hvis det er et ret tyndt tæppe, kan det mærkes igennem.
Det ser jo ikke ligefrem ud til at være nogle højder at tale om, og jeg antager, at du ikke skal lime tæppet, så der er jo ingen fare med, at det ikke hæfter på underlaget.

Et andet alternativ er en gulvsliber, hvis du bliver træt af det, så er det gjort på 10 minutter...

Det nemmeste er, hvis du har et stykke tæppe, læg det på gulvet, stil dig på det og mærk, om det kan mærkes igennem...

Hvis du lejer en gulvsliber, så er et tip at *ikke* leje en "motordreven barkspade" (kan ikke huske hvad den hedder, det var snart 20 år siden)

Det er et alternativ, der fungerer på samme måde som din spartel og er supergod, hvis du har betonggulv og vil slippe af med store mængder lim. Den klæber ikke til på samme måde som slibemaskinen kan gøre, hvis der er meget lim/skumgummi. Da jeg glad efter den erfaring forsøgte at bruge det på gulvspån, blev der en del at sparkle igen bagefter... :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.