Hej
Jeg har revet den ene side af en indervæg, som består af en slags masonitlignende plade på 9mm med noget, der ligner lægter af bølgepap (se billede).
Da afstanden mellem de rigtige lægter er 120cm, skal jeg sætte et sæt nye lægter op, og så kommer jeg til min undren: Kan man lime lægten mod den del af væggen, der er tilbage?
Jeg vil nemlig ikke skrue fra den anden side og dermed ødelægge tapetet eller lignende.
Hvilket lim bør man i så fald bruge?
Jeg har revet den ene side af en indervæg, som består af en slags masonitlignende plade på 9mm med noget, der ligner lægter af bølgepap (se billede).
Da afstanden mellem de rigtige lægter er 120cm, skal jeg sætte et sæt nye lægter op, og så kommer jeg til min undren: Kan man lime lægten mod den del af væggen, der er tilbage?
Jeg vil nemlig ikke skrue fra den anden side og dermed ødelægge tapetet eller lignende.
Hvilket lim bør man i så fald bruge?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Meget god idé at lime. Brug almindelig hvidlim eller monteringslim.
Har selv masser af sådanne her bølgepap-vægge i mit
gruppbyggda hus fra 69 bygget af SIAB.
Der er vel næppe nogen lydisolering i og med at overfladerne hænger sammen,
men konstruktionen er bøjeresistent. Hvordan i h-e tænkte de?
Har selv masser af sådanne her bølgepap-vægge i mit
gruppbyggda hus fra 69 bygget af SIAB.
Der er vel næppe nogen lydisolering i og med at overfladerne hænger sammen,
men konstruktionen er bøjeresistent. Hvordan i h-e tænkte de?
Klik her for at svare

