Hej

Jeg har revet den ene side af en indervæg, som består af en slags masonitlignende plade på 9mm med noget, der ligner lægter af bølgepap (se billede).

Da afstanden mellem de rigtige lægter er 120cm, skal jeg sætte et sæt nye lægter op, og så kommer jeg til min undren: Kan man lime lægten mod den del af væggen, der er tilbage?
Jeg vil nemlig ikke skrue fra den anden side og dermed ødelægge tapetet eller lignende.
Hvilket lim bør man i så fald bruge?
 
  • Urrevet indvendig væg med synlige masonitplader og wellpappstrimler, klar til opsætning af nye træregler.
Det går udmærket at lime reglen, vi limer al gips på arbejdet da man kun behøver sætte 9 gipsskruer. Sætlim
 
Meget god idé at lime. Brug almindelig hvidlim eller monteringslim.

Har selv masser af sådanne her bølgepap-vægge i mit
gruppbyggda hus fra 69 bygget af SIAB.
Der er vel næppe nogen lydisolering i og med at overfladerne hænger sammen,
men konstruktionen er bøjeresistent. Hvordan i h-e tænkte de?
 
gøtt, her skal der købes lim i mængder :)

-/Christian
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.