Jeg har en brændeovn med beskyttelsesplader foran, gulvet er et lakeret trægulv. I forbindelse med gulvafslibning og omlakering blev pladerne fjernet, nu har jeg brug for at lime dem fast igen. Hvilken lim skal jeg skaffe?
Gerne noget, der kan fjernes uden alt for meget besvær, for jeg har tænkt mig at erstatte de nuværende metalplader med nye om et stykke tid.
Gerne noget, der kan fjernes uden alt for meget besvær, for jeg har tænkt mig at erstatte de nuværende metalplader med nye om et stykke tid.
Du kan ikke forestille dig dobbeltklæbende tape så længe, fordi du skal udskifte dem alligevel?
Ellers virker et almindeligt byggelim på tube, hvilket kan skæres væk med en barberblad, hvis du kun limer rundt om kanterne, forhåbentlig limer det dårligere mod lakken, så lakken ikke følger med op, men det er svært at sige.
Ellers virker et almindeligt byggelim på tube, hvilket kan skæres væk med en barberblad, hvis du kun limer rundt om kanterne, forhåbentlig limer det dårligere mod lakken, så lakken ikke følger med op, men det er svært at sige.
Måske en tynd silikontråd i stedet for byggelim?
Jeg har følelsen af, at det er mere skånsomt mod lakken ved demontering.
Men ellers er jeg enig med det foregående indlæg: Ved du, at de skal skiftes ud inden for kort tid, er tape vel det bedste.
Jeg har følelsen af, at det er mere skånsomt mod lakken ved demontering.
Men ellers er jeg enig med det foregående indlæg: Ved du, at de skal skiftes ud inden for kort tid, er tape vel det bedste.
Senest redigeret:
Klik her for at svare