Jeg tænkte at lime 6.5mm gips op på en væg, der er 240cm x 100cm. Grunden til, at jeg ikke vil skrue, er, at det er på skorstenens mur.
Hvad kan jeg lime med for lim? Fungerer det med almindelig fliseklæber?
Jeg ved, at der findes ardex s48 til gipslimning, men den er for dyr at købe bare for dette, der går jo ikke så meget til denne væg.
MVH Anders
Hvad kan jeg lime med for lim? Fungerer det med almindelig fliseklæber?
Jeg ved, at der findes ardex s48 til gipslimning, men den er for dyr at købe bare for dette, der går jo ikke så meget til denne væg.
MVH Anders
Jeg limede gipsplader i bryggerset mod letbeton med almindeligt konstruktionslim beregnet til beton/træ. Jeg ville tro det går godt med PL400 lim.
Fastgjorde hver plade med nogle sømplug ved samlingerne, så pladen sad nogenlunde fast mens limen tørrede.
Hvis du vil, kan du kigge på gyprocs hjemmeside, der findes en brochure, der viser, hvordan man limer gipsplader.
Men jeg mener, at man bruger en slags gipsbruk der.
Fastgjorde hver plade med nogle sømplug ved samlingerne, så pladen sad nogenlunde fast mens limen tørrede.
Hvis du vil, kan du kigge på gyprocs hjemmeside, der findes en brochure, der viser, hvordan man limer gipsplader.
Men jeg mener, at man bruger en slags gipsbruk der.
Tænder du op, så skorstenen bliver varm? I så fald bør du ikke bruge nogen lim, da det kan afgive både lugt og ubehagelige kemikalier. Gips eller husfix burde fungere fint, men vær opmærksom på ikke at blande det for vådt, og spray gerne vand på skorstenen med en blomstersprøjte først.
Klik her for at svare