Har lige bestilt følgende gulvlist i PVC.
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01N80SL00/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Den er selvklæbende, men kun på delen, der fastgøres mod væggen.
Denne skal sidde i garagen og beskytte væggene, hvis man skulle spilde vand, så det ikke løber ind i væggene.

Gulvet er af beton, ubehandlet. Der er en risiko for, at jeg i fremtiden vil male gulvet med epoxyfarve eller gøre noget ved overfladen. Derfor er jeg usikker på, hvad jeg skal bruge for en type fugemasse til at lægge under den lille del af gulvlisten, der går mod betongulvet.
Jeg ved, at PL400 og PL600 fungerer, men dette er meget permanent og unødvendigt stærkt. Silikone vil nok fungere, men kan skabe problemer for fremtidig overfladebehandling/maling af gulvet.

Hvad anbefaler I, der er holdbart, men ikke sætter sig uflytteligt?

Tak!

J jockebq sagde:
Har precis beställt följande gulvlist i PVC.
[link]
Den er selvklæbende, men kun på delen som fastgøres mod væggen.
Denne skal sidde i garagen og beskytte væggene, hvis man skulle spilde vand. Så det ikke løber ind i væggene.

Gulvet er i beton, ubehandlet. Der er en risiko for, at jeg i fremtiden vil male gulvet med epoxymaling eller gøre noget ved overfladen. Derfor er jeg usikker på, hvad jeg skal bruge for en type fugemasse til at lægge under den lille del af gulvlisten, der går mod betongulvet.
Jeg ved, at PL400 og PL600 fungerer, men dette er meget permanent og unødvendigt stærkt. Silikone vil sikkert fungere, men kan skabe problemer for fremtidige overfladebehandlinger/maling af gulvet.

Hvad anbefaler I, som er holdbart, men ikke sætter sig ubevægeligt?

Tak!
måske udendørsfugemasse eller tec7

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.