P
Jeg tænkte på at bygge en mindre vogn til at trække efter en cykel. Målene bliver 2m lang, 1,3m bred (oval dog) og 1,6m høj fra gulv til tag. Afhængigt af materialevalg bliver vægten 100-400 kg.

Overvejer, hvor jeg kan finde passende hjul til dette og hjulaksler. Og om jeg skal forsøge at finde en enkelt lang hjulaksel, eller om jeg skal adskille dem. Nogen der har tips til, hvor jeg kan købe dette? Jeg kan overveje at justere bredden på vognen noget. Helst med eger, men andet går også fint.

Jeg vil bygge understellet i træ (billedet nedenfor viser i stål), da jeg ikke har adgang til en svejser og for at gøre det hele enklere. F.eks. Bauhaus sælger trykimprægnerede stolper 95x95mm. En sådan kunne udgøre rammen.

Billederne nedenfor er fra tre forskellige vognprojekter, jeg fandt. Det er dog gamle projekter og udenlandske, så det bliver svært at bede dem om tips til, hvor jeg finder ting i Sverige.
Cykel med tilkoblet trævogn på hjul, set fra siden. Vognen har en rundet form og er forbundet til cyklen med en metalstang. Trævognens underdel med hjul og åben, oval træstruktur på fortovet. To aksler med sorte hjul på et stålrammeunderlag i en garage eller værksted. En cykelvogn med en metalramme og træpaneler, monteret med egerhjul og reflektorer, designet til fastgørelse bag en cykel.

Hvad er formålet? Lyder svine tungt, håber du ikke har nogle bakker hvor du bor.

Transport af børn eller ting?

P
Hahaha ja, jeg satser på så let som muligt! Og elcykel. Og det er fladt! Tanken er at tage det med som et alternativ til telt for én person.

Kig f.eks. på Pinterest "bicycle trailer diy" for idéer.

P
Tak! Det skal jeg gøre. Og har I tips til hvor man køber hjul og hjulaksler?

Jeg er også nysgerrig på, hvor man køber den type hjul, der ikke sidder i en gaffel, men hænger på en hjulaksel. Det ser ud til at hedde "lapp wheel" på engelsk. Fandt du (BengtH) et godt sted at købe dem?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.