Jeg har i dag en 45×70 regelvæg i mit badeværelse, jeg er nødt til at regle den ud til 45×95 for at få plads til et fordelerskab. Væggen består af pladeregler, og min tanke er at sætte en 45×95 i træ ved siden af pladereglerne for at regle væggen ud og fastgøre dem til de eksisterende pladeregler. Så har jeg brug for en "L" profil i gulv og loft, som skubbes under/imod den nye regel for at skabe en ny loft-/gulvregel. Spørgsmålet er, om der findes færdige L-profiler at købe, og hvad de i så fald kaldes i byggebranchen?

Er der nogen, der har en anden idé?

Jeg kan/vil ikke rive den eksisterende væg ned, da modsatte side af badeværelset er en del af gangen, og der sidder en trappe til overetagen.

Kan du ikke bare laska på en 45x45 på dine eksisterende 70 reglar? Alternativt nogen tyndere lægt. Findes de som er 25x50

Edit: så nu at de eksisterende var plåtreglar. Aldrig arbejdet med sådan nogle før så ved ikke om mit forslag fungerer.

Det kunne gå med noget tyndere, men at smide en 45×45 tager for meget af pladsen, et ret lille badeværelse hvor al plads er til behov.

G ekaa88 sagde:
Det skulle kunne gå med noget tyndere men at smide på en 45×45 tager for meget af pladsen, et ret lille badeværelse hvor al plads er til behov.
Kig på type lægte 25x50.

Claes Sörmland
Almindelig glespanel 28 mm?

Jeg takker ydmygt for alle svar!

Det viste sig nu, at kun hjørnet, hvor afluftningen går i dag, var opbygget med stålregler, resten var træ, så det løste sig smidigt.

Det bliver til at kappe nogle 45×45 regler til 25×45 og lime samt skrue på. Havde en hel drøs liggende fra et eller andet byggeri.

Tak til alle for jeres idéer.

G ekaa88 sagde:
ett rätt litet badeværelse hvor al plads er behov
Hvis det kun er fordelerskabet, der behøver den større dybde, hvorfor så bygge hele væggen ud i det lille rum?
G ekaa88 sagde:
modsatte side af badeværelset er en del af gangen, og der sidder trappen til overetagen
Hvis fordelerskabets placering passer med trappens placering, kunne det måske være muligt at bygge ud på den anden side af væggen under trappen?

Jeg forstår hvordan du tænker, men den væg er både tapetseret og i orden. Hun som bestemmer vil ikke tapetsere om igen.
Havde jeg levet alene, så var den væg også blevet revet ned, men men....

De meninger, der udtrykkes af manden i huset, deles ikke nødvendigvis af chefen.

Prutte

• Synes
Gårdsboende
  • Laddar…
G ekaa88 sagde:
Jeg forstår hvordan du tænker, men den væg er både tapetseret og i orden.
Forstår.
Jeg tænkte, at det måske kunne have været et lille "usynligt" hjørne lige under trappens begyndelse.
Men hvad siger du så til bare at bygge ud der, hvor fordeleren skal sidde?

Fordeleren skal sidde præcis der, hun vil stadig kunne stille ting mod en glat væg, nogle gange er livet hårdt mod mig.
Trappe under trappeopgang med hvid kommode til venstre, en blå pose samt en papirspose. Væggen har en rustik træfinish.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.