Plus:
Let at arbejde med, vejer lidt, kræver kun en pladesaks
Ingen kuldebroer
Lydisolerer også bag reglen, hvis man skruer mod gulv f.eks. - da bagsiden har skumgummi.
Mugner ikke...
Minus:
Dyrt sammenlignet med træ
30-50 cm spild på hver regel
man skærer sig hele j**la tiden, da man altid lægger handskerne fra sig,
isolering ikke tilpasset til bredden.
Let at arbejde med, vejer lidt, kræver kun en pladesaks
Ingen kuldebroer
Lydisolerer også bag reglen, hvis man skruer mod gulv f.eks. - da bagsiden har skumgummi.
Mugner ikke...
Minus:
Dyrt sammenlignet med træ
30-50 cm spild på hver regel
man skærer sig hele j**la tiden, da man altid lægger handskerne fra sig,
isolering ikke tilpasset til bredden.
Tak!
Strålende svar.
Hvis man har håndværkere til at lave arbejdet, slipper man jo desuden for at skære sig...
Men hvis man har gips på indersiden af disse lette regler, bliver det så ikke et problem, når man skal sætte ting op? Jeg mener, enten sætter man skruen i en gipsskive og risikerer, at tingen falder ned, eller også sætter man skruen i letreglen, hvilket vel gør det lidt svært at få skruen i? Nu fremstår jeg måske som meget uerfaren i alt, hvad angår byggeri, men det er ok, for det passer ret godt...
Strålende svar.
Hvis man har håndværkere til at lave arbejdet, slipper man jo desuden for at skære sig...
Men hvis man har gips på indersiden af disse lette regler, bliver det så ikke et problem, når man skal sætte ting op? Jeg mener, enten sætter man skruen i en gipsskive og risikerer, at tingen falder ned, eller også sætter man skruen i letreglen, hvilket vel gør det lidt svært at få skruen i? Nu fremstår jeg måske som meget uerfaren i alt, hvad angår byggeri, men det er ok, for det passer ret godt...
IFK sagde:Tack!
Strålande svar.
Om man har hantverkare som gör arbetet så slipper man ju dessutom att skära sig...
Men om man har gips på insidan av dessa lättreglar, blir det då inte problem då man ska sätta upp saker? Jag menar, antingen så sätter man skruven i en gipsskiva och riskerar att saken faller ner eller så sätter man skruven i lättregeln vilket väl gör det lite svårt att få i skruven? Nu kanske jag framstår som väldigt obevandrad i allt vad gäller byggnation, men det är ok för det stämmer rätt så bra...
Det man gör då är att strunta i gipsen och istället sätta upp något som heter fibergips.
www.xella.com
Om bara priset på denna skiva är rimligt så kommer jag använda detta istället för OSB+gips i våtrum och källare.
Denna skiva tål dessutom fukt betydligt bättre än gips (och OSB).
Klik her for at svare