Hej!
Er der nogen, der ved, hvad man skal tænke på, hvis man vil sætte lerskiver op på en gammel mur/putsvæg?
Det er et gammelt hus fra 1920, der helrenoveres.
Sætter jeg lægter op og skruer skiverne direkte på lægterne, eller skal der sættes andre skiver op, inden lerskiverne sættes op?
Mur/putsvæggen er meget ujævn.
Eller har nogen et bedre forslag til, hvordan jeg kan gøre med væggen?
Meget taknemmelig for alle forslag.
 
PeterFalun
claytec.de
 
PeterFalun
 
Tak for filmen. Havde jeg forstået tysk, havde det været endnu bedre
Jeg formoder så, at jeg ikke kan sætte lerskiver på mine vægge uden at lave en ramme og sætte en anden plade først.
 
PeterFalun PeterFalun sagde:
ganske vist på tysk, men i dette dokument findes en del billeder
[link]

så kan du jo spørge det økologiske byggemarked
Ja, det må jeg nok gøre, tak.
 
Hvorfor pudser du ikke direkte på væggen?
 
  • Synes
Fadai
  • Laddar…
A arkTecko sagde:
Hvorfor pudser du ikke direkte på væggen?
Jeg har også overvejet det, men væggen er så ujævn og det bliver meget arbejde. Tænkte på at gøre det selv, for jeg har fået et tilbud fra en murer, der vil have 75.000 kr eksklusive alt materiale. Dyrt synes jeg. Men tror ikke jeg kan mure og smide op mørtel som det skal gøres.
Derfor tanken på lerskiver.
 
Ser ud til at være mere arbejde at sætte de der plader op end at pudse direkte på væggen…..
I filmen ”helpudsar” han jo med ”lera” bagefter?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.