Hej!

Skal til at udvide huset med kælder og overvejer at bruge Legolit eller isoblok til kældervæggene.
Helst vil jeg have Legolit, men jeg finder ingen info overhovedet og ingen forhandler, der svarer. Findes disse overhovedet stadig, eller kan man få fat i det stadigvæk?

Har muret mange fundamenter, men nu orker jeg ikke en til :)

//JPK

L
Læs lidt her om Legolit og virksomheden
.paroc.se/om-paroc/nyheter-och-media/nyhetsarkiv/2011/vaggar-fyllda-med-cellplast-kan-vara-en-tickande-brandbomb
Nordic Therm AB er dem, der sælger, men ved ikke om det fungerer i dag
Kigget på alle selskaber ser ikke ud som noget 2017

Takker!
Har den risiko med i tankerne ved valget af byggesystem og brandsikring.

Forsøgt at få fat på dem men kommer ikke igennem... Produktet er måske udgået eftersom informationen er forsvundet

Hvis kælderen er under jord, så tror jeg ikke, at du kan bruge isoblokkene.

Tåler det ikke jordtryk?
Finder ingen info nogen steder

Findes der et produkt af typen Thermomur som ikke kræver 140mm betonkærne?
Bliver så dyr totalkostnad

L
Der findes 3 virksomheder på adressen, som måske kan forbindes sammen, men ingen telefonnumre til nogen af dem. Man kan jo ringe til andre på adressen og spørge dem, som findes, dem finder du her

www.hitta.se/lantmannagatan+6+laholm/företag/2

Tak!
Prøvede igen og nu er det i det mindste optaget på deres nummer fra hjemmesiden.

Fandt også en monteringsvejledning som siger, at det fungerer med modfyld forudsat armering fra pladen slippes op i væggen.

Det er nu til dags fremtidshuse, der har legolit.
Nordic Therm beskæftiger sig kun med solceller.

J _JpK_ sagde:
Det er nu fremtidshuse, der har legolit.
Nordic Therm beskæftiger sig kun med solceller.
Hej, hvordan er det gået med Legolit eller Ekolit som det hedder i dag? Fået et tilbud eller fundet en anden konstruktion? Jeg overvejer selv at bygge med Ekolit. Så jeg er interesseret i input fra andre med erfaring i spørgsmålet.

P
Vi brugte Sundolitt KUB, da vi byggede til. Latterligt enkelt og smidigt.

Scouten sagde:
Vi använde Sundolitt KUB när vi byggde till. Löjligt enkelt och smidigt.
Ja ok, har set dem oxå, og det virker som et smidigt system. Dog har jeg haft svært ved at finde en forhandler i Sthlm som kunne give et ordentligt tilbud.

Hvor byggede I, og købte byggevirksomheden materialet? Jeg har tænkt mig at bygge (iaf) kælderen selv og kigger derfor på smidige måder at gøre det på (samt kostnadseffektivt).

P
Vi byggede helt i egen regi, i Skåne, så jeg fortalte min byggesælger i byggemarkedet, hvad jeg ville have og hvor meget, så gav han et tilbud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.