Jeg er i gang med at mure en sokkel til drivhuset. Jeg har købt Finjas basblokke med rillet overside.

Nu hvor jeg har lagt alt, indser jeg, at det jo ikke bliver plant øverst på grund af rillen.

Hvordan plejer man at gøre med det?

Vender man den sidste sten, så rillen er nedad?

Nu hvor jeg har lagt med rillen opad. Hvad skal jeg gøre for at få en plan overside?

Jeg ser nogle forskellige alternativer, enten lægge et lag med mørtel eller finbeton. Eller pudse op til plant.

Hvordan plejer man at gøre, hvad er jeres bedste tips?

Kan man ikke bare støbe igen sprækken? Hvordan ser det ud nu? Kan ikke finde præcis hvilke blokke du mener.

SkitOxe SkitOxe sagde:
Kan man ikke bare støbe skåran til? Hvordan ser det ud nu? Kan ikke finde præcis hvilke blokke du mener.
Byggeprojekt med betonblokke, hvor en lav skåra i blokken er synlig til bistål. Omkringliggende uregelmæssige sten ses også.

Her kommer et billede.
Skåran er til bistålet at ligge i, som jeg forstår det.
Den er ca. 1cm dyb.
Finbeton behøver 2cm tykkelse, så det kan blive lidt besværligt at få det godt tænker jeg.

• Synes
SkitOxe
  • Laddar…
Vend stenen.
Forma med en bræt på hver side og støb.

V Vante sagde:
Vend stenen.
Form med et bræt på hver side og støb.
OK, så normalt er det, at man vender den øverste sten?

Tipset er at støbe en lille kant med brædder som støbeform?

Hvordan ser syllerne ud på drivhuset, prefab eller løst tømmer?

V Vante sagde:
Hur ser syllen ut på växthuset, prefab eller lösvirke?
Det bliver løsvirke. Syllen bliver to lag 45x195mm sandsynligvis.

Senest redigeret:
E eJuniperus sagde:
OK, så normalt är att man vender på den øverste sten? Tipset er at støbe op en lille kant med brædder som støbeform?
Normalt er at man sætter et U-blok i øverste skifte, armerer og støber igen til plan overflade. I dit tilfælde er det måske ikke nødvendigt map. lasterne i og for sig.

• Synes
eJuniperus
  • Laddar…
Lav det ikke kompliceret. Du skal vel pudse muren? Pudse så også oversiden.

• Synes
Står.i og 1 anden
  • Laddar…
Fyld i med cementmørtel, det har samme styrkeklasse som rødbruns som bruges til at grunde lecastenen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.