Hej, vi overvejer at rive vores garage ned og bygge en garage i en del af laden, til højre for den store sorte port. Det bliver til to biler og lidt andet småt og godt.

Er der nogen, der har gjort noget lignende, og kan vise nogle billeder af, hvordan det kan se ud at have garage på den måde? Vi overvejer at undlade porte, men ønsker at kunne tilføje dem senere.

Vi har et tilbud på ca. 300.000 for at rydde, støbe en plade og bygge en komplet stamme med loft og vægge med OSB/gips, hvor loftet er bærende og skal kunne klare en større belastning.

Vores tømrere gør det løbende, så prisen er et estimat for at have nogenlunde styr på det.

Mest interesseret i, om nogen andre har gjort noget lignende og fået det pænt.

• Rødt ladebygning med sort port ved siden af en åben garage med automatbil, omgivet af grusvej og græs i skumringen.
Ikke en garage, men jeg lavede et slagteri. I alt også "for to biler" fordi det er 3x8 m (inklusive køleskabet) og 3,5 meter højt. Forstærket loft med en skinne til transport af dyr på omkring 500 kg. Fuldt isoleret og flisebelagt til en højde af 2,2 m og 2 specialdøre. Derfor synes jeg, at prisen er lidt "overdrevet"

Er det en økonomibygning så skal man følge LBK krav vedrørende brandcelle EI60 og el installationsregler findes på nettet søg efter LBK mappen Brandskyddsföreningen regelværk

Gusten2915 Gusten2915 sagde:
Er det en økonomi bygning så skal man følge LBK krav gældende brandcelle EI60 og el installationsregler findes på nettet søg efter LBK perm Brandbeskyttelsesforeningen regelværk
Hej Gustav, så meget har jeg forstået, en inspektør fra Länsförsäkringar skal ringe mig næste uge for at gennemgå alle regler, som jeg har forstået det skal det klare brand 60min.

Godt 😁 arbejder selv med gårde, og det er bedre at tjekke, hvad der gælder, inden man begynder med byggeriet held og lykke

• Synes
bergquist
  • Laddar…
Gusten2915 Gusten2915 sagde:
Godt 😁 arbejder selv med gårde og det er bedre at tjekke hvad der gælder før man begynder med byggeriet held og lykke
Hehe ja, jeg gjorde det samme med solcellerne, så altid godt at tjekke op, skal på sikker gård i efteråret så man kan få ned præmien og lære lidt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.