Hej,

Overvejede at skaffe 2 glasdøre til bruseren i stedet for forhæng. Inredningsglas er et firma, der fokuserer på smukke løsninger til dette, men jeg overvejede, om det måske er billigere at gøre det selv. Fra glasfirma bestille 2 hærdede glasplader med udskæring til rør, købe tilpassede hængsler. Bore i glas burde vel også gå for knopperne? Hvad tror I?

Hemmakatten
Tror ikke det betaler sig. Hvad jeg forstår, kan man ikke bore i hærdet glas efterfølgende.

Vi kiggede også på INR, men bestilte til sidst brusevægge og -døre fra et glarmesteri. Pris inklusive montering endte lidt under, hvad INR skulle have. Vi syntes, det var godt at bestille med montering, fordi brusevæggene/dørene er ret tunge, og risikoen for at de skades står glasfirmaet for, eftersom vi bestilte med montering.

Normalt skal man jo have et hængsel, og disse laves ikke i glas, så vidt jeg ved ;)

Det nemmeste/bedste er nok at købe en færdig brusevæg og tage udgangspunkt i den. Købte selv IFÖ space 2000 og er vældig tilfreds.

En ven bestilte glas fra en "almindelig glas-firma" til sin bruseniche. Eftersom der ikke fandtes standard-døre i de mål, han ønskede. Gik hvordan godt som helst.. de borede hullerne for ham, og han satte en eller anden form for standard-hængsler.

Ved ikke, hvad de kostede dog...

Ja der findes hængsler i metal til glasdøre, som man "Klemmer fast" har jeg set, tror ikke det kræver borehuller. Men det kan være værd at se på, om det er muligt at bore smidigt i hærdet glas eller ej, jeg tror det går med en lille skarp flise/klinkebor.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.