5,106 læst ·
18 svar
5k læst
18 svar
Nemeste måde at få denne skrue ud?
Hej!
Har brug for at fjerne nogle skruer af typen ifølge billedet. Har lyst med lampe og det ser ud til at være riflet længst inde på skruen, men af skruens første halvdel ser indersiderne helt glatte ud. Jeg antager, at der findes et værktøj, der egner sig til fjernelse? Nogen der har styr på det?
Tak på forhånd!
Har brug for at fjerne nogle skruer af typen ifølge billedet. Har lyst med lampe og det ser ud til at være riflet længst inde på skruen, men af skruens første halvdel ser indersiderne helt glatte ud. Jeg antager, at der findes et værktøj, der egner sig til fjernelse? Nogen der har styr på det?
Tak på forhånd!
Hvis du har den tilhørende skrue, skru den ind, så den griber lidt, slå derefter skruen ind så langt det går. Så folder pluggen sig ud og kan trækkes ud med en tang.
Ellers kan du klippe hatten af og trykke det resterende ind i væggen.
Ellers kan du klippe hatten af og trykke det resterende ind i væggen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 187 indlæg
Anden metode alle gange.Andreas La Motte sagde:
Med den første metode risikerer man altid at slå gængen ud i enden af expanderen. Derefter står man med en løs skrue som heller ikke kan fjernes.
Nu var det længe siden jeg brugte mollyplugg, men der plejer vel at være en brudangivelse i dem? Så det burde være nok at bryde lidt forsigtigt med en skruetrækker på den ydre del, så skulle den slippe.
Ellers vil jeg foreslå at bore den ud med omkring en 8mm metalbor. Det føles som den mindst voldelige måde at fjerne pluggen på.
Ellers vil jeg foreslå at bore den ud med omkring en 8mm metalbor. Det føles som den mindst voldelige måde at fjerne pluggen på.
Og boret hugger fast i mollyn, den begynder da at snurre i gipsen og fræser et stort hul, ganske vist kan det spartles igen.P PatrikJo sagde:Nu var det længe siden jeg brugte mollyplugg, men der plejer vel at være en brydlinje i dem? Så det burde være nok at bryde lidt forsigtigt med en skruetrækker på den ydre del, så den skal give slip.
Ellers ville jeg foreslå at bore den ud med cirka en 8mm metalbore. Det føles som den mindst voldelige måde at få pluggen væk på.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 187 indlæg
Duo-max er ellers min favorit fra før. Kræver intet værktøj for at montere, fungerer godt til både enkelt og dobbeltgips, og når man skal fjerne den, trækker man bare plastikringen ud og klipper den af. 
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,623 indlæg
Øverste del/skive på Mollyskruen plejer at være let at få væk med en tang. Tag fat og vip lidt, så plejer den at gå af. Resten putter du bare ind i væggen, sæt en søm i hullet og bank bare. Hullet skal du spartle ud.F Feskekörka sagde:Hej!
Behøver få væk en del skruer af typen ifølge billedet. Har lyst med lampe og synes at være riflede længst inde på skruen, men skruehovedets første halvdel ser indersiderne helt glatte ud. Jeg antager, at der findes et værktøj, der egner sig til fjernelse? Nogen der har styr på det?
Tak på forhånd!
At trække en Mollyskrue ud af væggen fungerer, hvis man vil have et hål i væggen.
Der kommer intet kæmpehul, hvis man gør som beskrevet i indlæg 3.H HEM2121 sagde:Øverste del/clip på Mollyskruen plejer at være let at fjerne med en tang. Tag fat og vip lidt, så plejer den at løsne sig. Resten skubber du bare ind i væggen, sæt en søm i hullet og bank lidt. Hullet må du spartle ud.
At trække en Mollyskrue ud af væggen fungerer, hvis man vil have et kæmpehul i væggen.
Skru skruen i igen, slå lidt på skruen, så mollypluggen retter sig ud, som den var, da den blev sat der, så er det bare at trække den ud på samme måde, som den gik ind

