Du har ikke almindelige gipsplader i loftet - så havde det nok virket - det ser ud som om du har en slags loftplade i tyndere materiale end en almindelig gips.
Som sagt, tag en krog og fastgør i underskabet eller sømlekt, hvis sådan findes.
Butterfly ikke bedre end molly i den plade, men i samlingen mellem pladerne som ses der til venstre på det sidste foto, er der sikkert en regel at fastgøre i der og pladerne er fastgjort i den med. kommer til at holde godt.
Men det går vel ikke at hænge noget på en gipsplade sådan, selvom det er gips? Der er stor forskel på en vertikal gipsplade og en horisontal. Du har reglar i samlingerne, der kan du sætte skruer i.
Ser ud som et "under tag" af en eller anden form,
materialet tror jeg mest kan sammenlignes med tretex eller en tykkere form af porøs board. (Havde et lignende i et tidligere hus, men der var det limet mod det gamle tag)
Nu hvor du har et hul kan du løsne et stykke og kigge om der findes et bræddetag ovenover eller om du ser evt. gles.
Det der ser ud som lignende loftplader, som sad i det hus, jeg boede i som barn, jeg havde også nogle sådanne overskydende plader at snedkerere med, og hvis det er det samme materiale, er det næsten papirlignende, men ret lig tretex. Det er et meget let og porøst materiale, som jeg ikke ville forsøge at hænge noget som helst i.
Klart hult, hvis pladerne sidder på lægter, sæt en lang mejsel eller andet i dit hul der og mærk, om der er træ der
som andre siger, hvis der er træ, så er det nok ingen fare at hænge en krog der. kan blive en lang krog
Når du sætter en krog der, så mærk om det går trægt hele vejen, så er det mere solidt der.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.